کد خبر: ۷۴۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۴
در آستانه رقابت‌های حساس هفته آینده؛

اوباما: مناظره ای در کار نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که رای دهندگان آمریکایی خود را برای حضور در انتخابات تعیین کننده و حساس هفته آینده در دو ایالت ایندیانا و کارولینای شمالی آماده می کنند ، سناتور «باراک اوباما» برگزاری هرگونه مناظره انتخاباتی با سناتور «کلینتون» را تا پیش از برگزاری این انتخابات رد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، سناتور اوباما روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی FOXNews Sunday پیشنهاد رقیبش سناتور کلینتون برای برگزاری یک مناظره انتخاباتی دیگر را رد کرد و گفت: «ما تاکنون 21 بار با یکدیگر مناظره کرده ایم و فکر نمی کنم تکرار آن در شرایط کنونی به انتخاب رای دهندگان کمک کند».

اوباما در توضیح مخالفت خود با برگزاری این مناظره گفت: «طی روزهای آینده ما باید در دو ایالت بزرگ دائما سفر کرده و به سئوالات مردم پاسخ دهیم، بنا بر این تا پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی در ایندیانا مناظره ای برگزار نخواهد شد».

رئیس ستاد انتخاباتی سناتور کلینتون روز شنبه با ارسال پیشنهادی برای ستاد انتخاباتی اوباما در خواست برگزاری یک مناظره بصورت مستقیم و بدون دخالت تماشاگران را در پایان هفته جاری مطرح کرده بود، اقدامی که به نظر می رسد نوعی تلاش از سوی هیلاری کلینتون برای حملات بیشتر به اوباما و قرار دادن وی در موضع دفاعی بوده است.

در عین حال «هاوارد دین» دبیرکل حزب دموکرات روز یکشنبه خاطرنشان ساخت که نمایندگان حزب دموکرات که خردادماه برای حضور در کنوانسیون سراسری این حزب در لوس آنجلس گرد هم خواهند آمد، از میان کلینتون و اوباما شخصی را برمی گزینند که شانس بیشتری برای پیروزی در برابر «جان مک کین» نامزد جمهوری خواهان داشته باشد ، «و این به معنای آن است که انتخاب نهایی حزب لزوما کاندیدایی نیست که بیشترین آرا را در انتخابات مقدماتی به دست آورده باشد» .

باراک اوباما تاکنون در انتخابات مقدماتی ایالات مختلف امریکا آرای بیشتری را نصیب خود ساخته است، اما تقریبا در تمام ایالات بزرگ و صنعتی این کشور از هیلاری کلینتون شکست خورده و این امر توانایی وی برای پیروزی در انتخابات آبانماه در برابر نامزد جمهوریخواهان را با تردید مواجه ساخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین