کد خبر: ۷۴۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۹

پرخاشگری ریشه اکثر جرائم نوجوانان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی گفت: «تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که 70 درصد جرائم نوجوانان و جوانان ریشه در پرخاشگری دارد».

دکتر مجید ابهری در گفتگو با مهر افزود: «پرخاشگری در لغت به معنای هجوم و ستیزه گری و دعوا می باشد و به نظر بسیاری از رفتارشناسان ریشه پرخاشگری در ناکامیهای اجتماعی و در کمبودهای مادی دوران کودکی است».

وی خاطر نشان کرد: «بسیاری از درگیریها، نزاع های مسلحانه ، حمل و استفاده از اسلحه سرد و ... ریشه در پرخاشگری دارد که این موارد قسمت عمده ای از جرائم را درمورد نوجوانان و جوانان تشکیل می دهد».

استاد دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: «علاوه برناکامیها، پرخاشگری به عنوان یک رفتار فردی و اجتماعی قابل یادگیری و انتقال می باشد و کودکان از والدین آنرا فرا می گیرند سپس با تماشای فیلمهای خشن و مملو از صحنه های خشونت بار این ناهنجاریها در نوجوانان نهادینه می شود».

ابهری گفت: «عدم تخلیه انرژیهای نوجوانی در زمینه های سالم و ارزان قیمت و همچنین انباشت شدن انرژهای این دوران پر ماجرا نقش عمده ای در بروز پرخاشگری در جامعه دارد بنابراین با توجه به نزدیکی فصل تابستان برای اوقات فراغت جوانان باید به طور دقیق و اصولی برنامه ریزی کرد و در کنار این مسائل به محض مشاهده پرخاشگری در دوران کودکی که با شکستن اسباب بازی به طور مستمر و یا کندن مو و دست و پای عروسک، همراه است باید از مشاورین دراین گونه موارد یاری گرفت».

وی ادامه داد: «پرخاشگری در میان پسرها به خاطر علاقه به اسلحه بیش از دختران است و این امر عاملی در پرخاشگری پسران است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین