کد خبر: ۷۴۳۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹

جایزه جهانی برای بمب اتمی هنرمند ایرانی

هنرمند ایرانی برای پوستر «بمب اتمی آینده» برنده نشان پلاتینیوم از موسسه گرافیس امریکا شده است.
جایزه جهانی برای بمب اتمی هنرمند ایرانی
آفتاب‌‌نیوز :

«علیرضا نصرتی» موفق شد نشان پلاتینیوم موسسه گرافیس را برای پوستر «بمب اتمی اینده» دریافت کند. پلاتینیوم بالاترین نشانی است که هر سال از طرف این موسسه به بهترین آثار رشته‌های مختلف، از جمله، پوستر، لوگو، عکاسی، تبلیغات و غیره اهدا می‌شود. لازم به ذکر است که علیرضا نصرتی اولین طراح ایرانی است که برنده جایزه پلاتینیوم از سوی این موسسه معتبر بین‌المللی شده است.

پوستر «بمب اتمی اینده» تاکنون منتخب و برندۀ چندین جشنواره پوستر بوده است، به همین دلیل این پوستر از سوی موسسه گرافیس، برای شرکت در رقابت «Protest Posters» دعوت شد. این رقابت بین‌المللی که طراحان بسیاری از سراسر جهان در آن شرکت کرده اند، دربرگیرنده پوسترهایی است که موضوعشان چالش‌های جهان امروز، از جمله معضلات محیط زیست، جنگ، مهاجرت و حقوق بشر و... است. پوستر «بمب اتمی آینده» که با بیانی نو، مشکل انباشت پلاستیک را برجسته کرده، برنده نشان پلاتینیوم در این رقابت شد.

علیرضا نصرتی تاکنون جوایز بسیار دریافت کرده، از جمله: جایزه بزرگ رقابت پوستر«اکولوژی و گرمایش جهانی، روسیه ۲۰۲۱/جایزه دوم جشنواره طنز گرافیکی پرنامبوکو، برزیل ۲۰۱۶/ جایزه بخش پوستر جشنواره لاکپشت طلایی روسیه، ۲۰۱۶ / لوح تقدیر جشنواره پوستر اکو آرت، کره جنوبی ۲۰۱۶ / جایزه اول خانه سینما برای طراحی پوستر فیلم جدایی نادر از سیمین، سال ۱۳۹۰ و....

موسسه بین‌المللی «گرافیس» در سال ۱۹۴۴ در زوریخ پایه‌گذاری شد و پس از مدت کوتاهی به‌عنوان مرجع بهترین آثار هنرمندان و طراحان جهان شناخته شد. مرکز این موسسه در سال ۱۹۸۶ به نیویورک منتقل شد و از آن سال تا کنون این موسسه به عرضه‌ و انتشار سالانه بهترین آثار هنرمندان جهان مشغول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین