کد خبر: ۷۴۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۵

وزیر رفاه: خط فقر به چه دردی می‌خورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر رفاه با وجود ابلاغ قانون بیمه كارگران ساختمانی از سوی رئیس‌جمهور كه بر اساس آن كارگران شاغل در كارهای ساختمانی، نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه می‌شوند، گفت: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی، بیمه كارگران ساختمانی برای سال جاری مسكوت مانده و از چرایی آن اطلاعی ندارم.

به گزارش ایسنا مصری در حاشیه حضور در شبكه رادیویی تهران، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر سرانجام اعلام خط فقر، لبخندی زد و گفت: «یكبار به من بگویید اعلام خط فقر به چه دردی می‌خورد».

وی ادامه داد: «باور كنید خیلی بررسی كردم تا ببینم اعلام رقم خط فقر به چه دردی می‌خورد؛ این در حالیست كه این آمار برای دست اندركاران مهم است».

مصری در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری كه پرسید: «در اردیبهشت ماه سال جاری، رقم خط فقر شدید باید اعلام شود، اظهار كرد: خط فقر شدید یك دلار است».

نحوه محاسبه خط فقر یك دلاری بر اساس تورم و محاسبه صندوق بین‌المللی پول نیز سؤال خبرنگار ایسنا بود كه وزیر رفاه در پاسخ به آن گفت: «یك دلار، یك دلار است».

مصری در حالی این پاسخ را داد كه محاسبه خط فقر شدید (یك دلاری) كه توسط صندوق بین‌المللی پول و تورم كشورها محاسبه می‌شود، متفاوت از دلار معامله شده در بازار است.

وزیر رفاه در برابر این اظهارات افزود: «شما بفرمایید دو دلار! مگر چقدر می‌شود؟ مهم فقر شدید هر كشور است؛ یعنی افرادی كه توانایی تامین حداقل خوراك خود را نداشته باشند».

وی ادامه داد: «اگر فرض كنیم تورم 100 درصد افزایش پیدا كند، خط فقر یك دلاری، دو دلار می‌شود».

مصری در برابر این گفته كه اعلام خط فقر توسط وزارت رفاه، وظایف این وزارتخانه در قبال جامعه هدف را معین می‌كند، یادآورشد: «ما وظایف خودمان را انجام می دهیم و به مراكزی كه باید برنامه‌ریزیهای لازم را انجام دهند ، آمار را اعلام می‌كنیم». 

وی در پاسخ به این كه مگر قانون وزارت رفاه را مكلف به اعلام خط فقر نكرده است؟ گفت: «قانون هزاران موضوع را اعلام كرده، ‌اما به من اعلام نكرده كه خط فقر را به مردم اعلام كنم! من خط فقر را به دست اندركاران می‌دهم. شما هم فرض كنید خط فقر شدید اگر در دنیا دو دلار باشد، خوشخبتانه ما تحت پوششی نداریم كه كمتر از دو دلار مستمری دریافت كنند».

وی در پاسخ به سوالی در مورد تحول بزرگ اقتصادی سال جاری دولت، با اشاره به این كه تحولات اقتصادی در راستای كاهش فاصله حداقل و حداكثر درآمدهاست، خاطرنشان كرد: «فاصله‌های درآمدی باید كاهش یابد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین