کد خبر: ۷۴۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۸

سارکوزی در راه تونس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «نیکولا سارکوزی» که یک سال از حضورش در کاخ الیزه می گذرد در تلاش است تا با انعقاد قرار دادهای اقتصادی با کشورهای آفریقای حضور فرانسه را در قاره سیاه افزایش دهد، در همین راستا وی برای انجام یک دیدار دو روزه از تونس که فردا 29 آوریل ( 10 اردیبهشت )‌آغاز می شود خود را آماده می کند.

ساركوزی در ديدار دو روزه خود از تونس در شمال آفريقا قرار است با «زين العابدين بن علی» رييس جمهوری و ديگر مقامات اين كشور ديدار و گفت وگو كند.

كارشناسان امور شمال آفريقا ديدار ساركوزی از تونس را كه در ادامه سفرهايش به كشورهای آفريقایی و نيز عربی صورت می‌گيرد با هدف توسعه مناسبات اقتصادی فرانسه با اين كشور می‌دانند.

به اعتقاد اين كارشناسان، توسعه همكاری‌های اقتصادی دوجانبه و برقراری مناسبات دو كشور در زمينه انرژی هسته‌ای از مهمترين موضوعاتی است كه در اين سفر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ساركوزی در مدت يك سال رياست جمهوری خود به كشورهای الجزاير، ليبی، عربستان، امارات متحده عربی و شمار ديگری از كشورها سفر كرده و قرارداد همكاری‌های هسته‌ای چندين ميليارد دلاری با آنها امضا كرده است.

به هر روی مقامات كاخ اليزه برای دستيابی به برون رفت از بحران اقتصادی همكاری‌های فرانسه را در اين زمينه با كشورهای ديگر تقويت می‌كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین