کد خبر: ۷۴۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۳
فرماندار تهران:

لازم باشد صندوق‌ها را بازشماری می کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرماندار تهران گفت: «هیات‌های اجرایی پس از دریافت شكایات و اعتراضات در جلسه‌ مشترك هیات‌های اجرایی و نظارت به موارد مطرح شده رسیدگی كرده و اقدام لازم را انجام می‌دهند و اگر لازم باشد صندوق‌ها را بازشماری خواهند كرد».

به گزارش آفتاب حسین طلا " حضور هوشیارانه و آگاهی سیاسی مردم را باعث افتخار و عزت برای نظام اسلامی ایران" دانست و افزود: «به لطف و كرم الهی با برگزاری مرحله‌ دوم انتخابات هشتمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی، گام دوم نیز برای تكمیل و تشكیل مجلس هشتم برداشته شد».

وی با " تقدیر و تشكر از تمام مسوولان و دستگاه‌های دست‌اندركار برگزاری انتخابات و به‌ویژه آموزش و پرورش، مخابرات، ناجا، شهرداری، شوراهای شهر، ادارات دولتی و ...، رسانه‌های گروهی، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و به‌ویژه صدا و سیما" تصریح كرد: «مسوولان امر با فراهم كردن زمینه مناسب و مطلوب، سبب شدند ملت بزرگوار ایران به‌خصوص شهروندان تهرانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی بهترین‌ها را انتخاب كنند».

فرماندار مركز حوزه‌ انتخابیه‌ تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر هم‌چنین از " تلاش خالصانه‌ عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و همكاری اكثر نامزدهای انتخابات و هواداران آن‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی" قدردانی و ابراز امیدواری كرد كه " منتخبان مردم در مجلس هشتم شورای اسلامی بیش از پیش در خدمت‌رسانی به مردم و نظام توفیق داشته باشند."

معاون استاندار تهران، هم‌چنین با اشاره به اظهارات برخی از كاندیداها كه نتوانسته‌اند وارد مجلس هشتم شوند، گفت: «كسانی كه از نحوه‌ برگزاری انتخابات شكایت دارند می‌تواند با استناد به قوانین موجود به طرح شكایت بپردازند».

وی با تاكید بر این‌كه " محل طرح شكایات مطبوعات نیست" خاطرنشان كرد: «سه‌شنبه مورخ ‌١٠/٢/٨٧ آخرین مهلت شكایت به هیات‌های اجرایی است».

طلا افزود: «بر اساس ماده ‌٦٨ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هیات‌های اجرایی مراكز حوزه‌های انتخابیه، موظفند شكایات كسانی را كه نسبت به نحوه‌ برگزاری انتخابات اعتراض دارند، بپذیرند و به آن‌ها رسیدگی كنند».

وی گفت: «هیات‌های اجرایی پس از دریافت شكایات و اعتراضات در جلسه‌ مشترك هیات‌های اجرایی و نظارت به موارد مطرح شده رسیدگی كرده و اقدام لازم را انجام می‌دهند و اگر لازم باشد صندوق‌ها را بازشماری خواهند كرد».

فرماندار تهران افزود: «علاوه براین، قانون امكان دیگری را برای طرح دیدگاه‌ها و شكایات مستند افراد پیش‌بینی كرده است».

وی گفت:« بر اساس تبصره یك ماده ‌٦٨ افرادی كه به نحوه برگزاری انتخابات معترض باشند ظرف هفت روز از تاریخ اخذ رای می‌توانند شكایات مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان نیز ارایه كنند».

طلا در پایان افزود: «شورای نگهبان نیز بر اساس مستندات ارسالی به بررسی این موارد می‌پردازد و به شكایات ارسال شده رسیدگی خواهد كرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین