کد خبر: ۷۴۴۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

"پاسخ کوبنده ایران"؛ تیتر رسانه‌های عربی

رسانه‌های عربی در گزارش‌هایی مختلف به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران و واکنش مقامات جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه الشرق الاوسط در گزارشی نوشت: اسرائیل ، دشمن سرسخت ایران گفته است که در صورت شکست دیپلماسی در توقف گسترش سریع برنامه هسته ای تهران ، اقدامات دیگری اتخاذ خواهد کرد.

این روزنامه سعودی نوشت: سردار غلامعلی رشید، یکی از فرماندهان نظامی سپاه پاسداران ایران در پاسخ به این تهدیدات تاکید کرد که پاسخ ایران به هرگونه حمله اسرائیل کوبنده خواهد بود.

سردار غلامعلی رشید در حاشیه یک رزمایش نظامی که از روز یکشنبه آغاز شده است گفت: اگر اسرائیل حملاتی علیه ایران مرتکب شود، نیروهای مسلح ما فورا تمام مراکز و پایگاه ها و راه ها و سایت هایی که تعرض با استفاد ه از آن ها انجام شده است را مورد هدف قرار خواهد داد.

شبکه الجزیره با انتشار ویدیویی از رزمایش و با اشاره به اظهارات محمد تقی ایرانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر نوشت: پدافند هوایی ایران رزمایش نظامی در نزدیکی نیروگاه هسته ای بوشهر انجام داد و هدف از این رزمایش بالا بردن سطح آمادگی پدافند هوایی در مقابله با هرگونه حمله علیه نیروگاه های هسته ای است.

این شبکه قطری در ادامه به اظهارات سردار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) پرداخت و نوشت: سردار رشید تاکید کرد که هرگونه تهدید از سوی اسرائیل تنها با موافقت آمریکا انجام می شود و بدون تردید با پاسخ کوبنده ایران مواجه خواهد شد.

بخش عربی سوئیس اینفو نیز به همین مساله پرداخت و نوشت که ایران متعهد به پاسخ کوبنده به هرگونه حمله اسرائیلی شد.

این شبکه نوشت که سردار رشید در حاشیه یک رزمایش نظامی گفت که اگر اسرائیل حمله ای علیه ایران مرتکب شود ، نیروهای مسلح ما فورا تمام مراکز و پایگاه ها و راه هایی که با استفاده از آن ها تعرض انجام شده است را مورد هدف قرار خواهند داد.

شبکه الغد نیز به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران و واکنش مقامات جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: سردار غلامعلی رشید گفت که اگر اسرائیل هرگونه حمله ای علیه لایران انجام دهد با پاسخ کوبنده ایران مواجه خواهد شد.

شبکه بین المللی مونت کارلو نیز به اظهارات سردار رشید پرداخت و نوشت که ایران متعهد به پاسخ کوبنده به هر گونه حمله اسرائیلی شد.

پایگاه خبری ارم نیوز به صحبت های چند روز پیش بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت که بنی گانتس دستور آماده باش به ارتش رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات علیه ایران داده است و گفته است که انجام حمله علیه ایران در یکی از مراحل می تواند تنهاد راه تعطیلی برنامه هسته ای تهران باشد.

این خبرگزاری در ادامه به واکنش مقامات کشورمان از جمله سردار غلامعلی رشید پرداخت و نوشت که ایران متعهد به پاسخ کوبنده به هرگونه حمله اسرائیلی شد.

شبکه المیادین نیز با اشاره به انجام رزمایش نظامی در نزدیکی نیروگاه هسته ای بوشهر نوشت: بعد از تهدیدات اسرائیل مبنی بر هدف قرار دادن نیروگاه های هسته ای ایران فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد که پاسخ نیروهای مسلح ایران به هرگونه تهدید قاطع و کوبنده خواهد بود.

شبکه آی ۲۴ نیوز نیز در گزارشی به تهدیدات بنی گانتس و پاسخ سردار غلامعلی رشید پرداخت.

بر اساس این گزارش ، دیگر رسانه های عربی نیز واکنش سردار غلامعلی رشید و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پاسخ کوبنده به هرگونه حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران را بازتاب دادند.

به گزارش ایسنا،‌ سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در جمع فرماندهان ارشد سپاه در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ گفت: هرگونه تهدید مراکز هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی بدون چراغ سبز و حمایت آمریکا امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به حضور فعال ایران در مذاکرات وین و تعامل جدی با جامعه بین المللی خاطرنشان کرد: در صورتی که تهدیداتی از این دست جنبه عملی به خود بگیرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بدون درنگ، تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده‌ شده برای عبور و مبداء تجاوز را بر اساس طرح های عملیاتی تمرین شده مورد حمله کوبنده قرار خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین