کد خبر: ۷۴۴۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

گانتس: قدرت‌های جهانی می‌توانند ایران را متوقف کنند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه یکی از کمیته‌های پارلمان این رژیم ادعاهایی را درباره مواضع ایران در مذاکرات وین مطرح کرد.
گانتس: قدرت‌های جهانی می‌توانند ایران را متوقف کنند
آفتاب‌‌نیوز :

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز در جلسه کمیته روابط خارجی کنست مدعی شد، موقعیت ایران در مذاکرات وین ضعیف است و قدرت‌های جهانی می‌توانند هم فعالیت‌های هسته‌ای ایران وهم آن‌چه «فعالیت‌های تروریستی ایران در منطقه» خواند را متوقف کنند.

به گزارش روزنامه اورشلیم پست،  گانتس دراین باره مدعی شد: وضعیت داخلی ایران فرصت‌های زیادی برای جهان فراهم می‌کند. این کشور یک قدرت واقعی نیست.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر ادعایش افزود: ایران با وضعیتی ضعیف در مذاکرات وین ظاهر شد. آن‌‎ها می‌خواهند وقت‌کشی کنند تا غرب را متقاعد سازند با محدودیت‌های هسته‌‎ای کمتر و فشار کمتر تحریم‌ها بر اقتصادشان کنار بیاید.

او بیان کرد، آمریکا و قدرت‌های جهانی می‌توانند پیش‌رفت هسته‌ای ایران و به طور کلی فعالیت‌های منطقه‌ای آن را کنترل کنند.

به گزارش ایسنا، ادعاهای گانس مبنی بر قصد ایران برای وقت‌کشی در مذاکرات وین در پی این مطرح می‌شود که دور هفتم مذاکرات وین روز جمعه پایان یافت.

علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در وین درباره این که چرا الان مذاکرات متوقف شد؟ تصریح کرد: در این مدت گفت‌وگو برای این بود که مبنای مذاکرات مورد وفاق دو طرف قرار گیرد. دیروز به این مبنا دست پیدا کردیم و در نتیجه قرار شد که تیم ها یک وقفه ای در مذاکرات بدهند و بعد برگردیم و روی متونی که مورد توافق هر دو طرف است، مذاکرات را شروع کنند.

وی همچنین درباره زمان برگزاری نشست بعدی گفت: در چند روز آینده گفت‌وگوها شروع می شود و قرار شد هماهنگ کننده مذاکرات زمانی را تعیین کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین