کد خبر: ۷۴۴۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹

فراخوان دوز سوم واکسن برای بالای ۱۸ ساله‌ها

در هشتاد‌ومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استانداری تهران، رئیس ستاد مدیریت کرونا استان تهران به تزریق دز سوم افراد بالای ۱۸ سال تاکید کرد و گفت: باید برای موج احتمالی سویه جدید کرونا آماده شویم.
فراخوان دوز سوم واکسن برای بالای ۱۸ ساله‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

در هشتاد‌ومین‌ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استانداری تهران، علی‌رضا اولیایی منش معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران به پی‌سی‌آر منفی و دو دز واکسن فرد مبتلا به سویه جدید اشاره کرد و اظهار کرد: برای تشخیص سویه امیکرون کیت تست خاصی لازم است، که انیستیتو‌ پاستور این پک را به تعداد محدود تولید کرده است و ۱۰ آزمایشگاه تجهیز به این کیت شده‌اند، همچنین بر اساس تحقیقی کشور چین واکسن‌های فعالی مانند پاستوکووک‌پلاس و استرازانکا در مقابل سویه جدید تاثیر بیشتری دارند‌.

علاوه‌بر آن علی‌رضا زالی رئیس ستاد مدیریت کرونا استان تهران با اشاره به که در سویه دلتا تابلوی اروپا بعد از دو هفته به تابلو و ابتلای ایران تبدیل شد، اظهار کرد: کشورهایی مانند انگلستان که به شدت درگیر شدند، نشان‌دهنده سرعت بالای شیوع سویه امیکرون‌ است و باید آماده مقابله با سویه جدید باشیم، که بهترین راه تزریق دز سوم بالای ۱۸ سال است.

وی به معیارهای رنگ‌بندی نقاط مختلف کشور اشاره کرد و افزود: بین ۳ الی ۵ روز نشانه‌های سویه جدید آشکار می‌شود و حدود ۱۰ روز طول می‌کشد که فرد مبتلا به مرحله بستری برسد، که با توجه به تصمیمات بر اساس رنگ‌بندی و معیار رنگ‌بندی بر اساس میزان بستری‌ها، لازم است فریب رنگ آبی فعلی را نخوریم‌.

رئیس ستاد مدیریت کرونا استان تهران به تزریق دز بوستر‌ تاکید کرد و ادامه داد: بهترین راه مقابله اولیه با موج جدید کوید ۱۹ تزریق دز سوم است، به نحوی که باید تبلیغات و ترویج تزریق دز یادآور در رسانه‌ها نیز انجام شود.

زالی حجم مسافران از همه نقاط دنیا در فرودگاه امام خمینی(ره) را مطرح و خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌شود از ستاد به همه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان نامه زده شود، تا طی سه هفته به اوج رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آمادگی برای تزریق دز سوم برسند.

وی به لزوم نرم افزار غربال‌گری در سطح مدارس تاکید کرد و گفت: باید برای رصد کامل در سطح مدارس نرم افزار پایش دانش آموزان فعال شود، تا آمار همه مدارس در دسترس باشد و ارتباط میان فرهنگیان و تیم‌های پزشکی از همین طریق باشد.

رئیس ستاد مدیریت کرونا استان تهران به اثربخشی واکسن‌های ناهمگن اشاره کرد و افزود: بر اساس پژوهش‌های داخل و خارجی، اگر نوع واکسن دز اول و دوم با واکسن دز سوم متفاوت باشد، اثر بخشی بیشتری دارد، به نحوی که اگر دز اول و دوم سینوفارم دریافت شده است، بهتر است در دز یادآور، واکسن پاستو‌کوک‌ پلاس یا آسترازانکا‌ تزریق شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین