کد خبر: ۷۴۴۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

خاطره جالب رسول نجفیان از شب یلدا

رسول نجفیان، خواننده قطعه رسم زمانه در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، به بازگویی خاطرات خود از شب یلدا پرداخت.
خاطره جالب رسول نجفیان از شب یلدا
آفتاب‌‌نیوز :

رسول نجفیان هنرمند پیشکسوت و خواننده نام‌آشنای کشورمان که در آستانه شب یلدا مهمان برنامه "سلام تهران" بود، گفت: بچه میدان حسن‌آباد تهران که قبلا آن را هشت‌گنبدان می‌نامیدند هستم‌.

این بازیگر پیشکسوت با اشاره به تاکیدات بزرگان بر اجرایی شدن آئین و سنن ایرانی که یکی از آنها شب یلدا یا چله شب است، افزود: در گذشته خانواده‌ها در شب یلدا کنار یکدیگر جمع می‌شدند و برایشان خیر و برکت داشت. از غروب، بزرگان، لوتی‌ها و داش‌مشتی‌های محله‌ها اگر اختلافی بین کسی بود رفع می‌کردند؛ به گرفتاری افراد می‌رسیدند و در گلریزان‌ها حتی شخص ورشکسته هم اطلاع نداشت که این پول برای او جمع می‌شود و خودش هم پول می‌ریخت. اگر اختلافی در خانواده‌ها بود حل می‌شد و احترام به حرف بزرگ‌ترها بسیار مهم بود.

بازیگر مجموعه مرد هزار چهره با اشاره به برخی رسوم شب یلدا، از خوردن آجیل مشکل‌گشا و هندوانه در خاک دفن شده گفت و افزود: حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و پند و اندرزخوانی در شب یلدا رایج بود.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی، صدیقه مرادی و فربد شکرایی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین