کد خبر: ۷۴۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۲

زندگی و آثار اخوان ثالث به نمایشگاه کتاب نرسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتشار کتاب تحقیقی "شهریار شهر سنگستان" به کوشش شهریار شاهین دژی که قرار بود تا نمایشگاه کتاب امسال منتشر شود، به تعویق افتاد.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌ی آفتاب، به نقل از مهر، شهریار شاهین دژی - پژوهشگر ادبی - در این کتاب مجموعه مقالات چهره های مختلف ادبی چون غلامحسین یوسفی، محمدرضا شفیعی کدکنی، عبدالحسین زرین کوب، تقی پورنامداریان، عماد خراسانی، مهران افشاری و... که اخوان را از نزدیک می شناخته و با اشعار او آشنایی داشته اند گنجانده شده است.

همچنین یک گفتگو با مهدی اخوان ثالث که سالها پیش در نشریه ای در خارج از کشور انجام و منتشر شده و تاکنون در ایران به چاپ نرسیده، در این کتاب آمده است.

وی درباره این کتاب گفت: اخوان ثالث از جمله شعرای معاصری است که نمی توان تاثیرات او را در شعر نو نادیده گرفت. درباره شخصیت و اشعار این شاعر، کتابهای مختلفی چاپ شده است و من در تالیف این اثر سعی کردم آینه ای تمام نما از اخوان ثالث ارائه دهم.

"شهریار شهر سنگستان" که یکی از جلدهای مجموعه "ترازوی نقد" به شمار می رود، قرار است در ۵۰۰ صفحه از سوی نشر سخن وارد پیشخوان کتابفروشی ها شود.
شاهین دژی در حال حاضر کتابی حول محور "رباعیات مولانا" را هم در دست تالیف دارد. وی در این اثر رباعیات مولانا را که تاکنون به شکل مستقل منتشر نشده گردآوری کرده است.

به گفته وی، به استناد شواهدی که فروزانفر به آن اشاره کرده، از مولانا ۱۹۸۳ رباعی باقی مانده است اما چون او اشعار شاعرانی چون اوحد الدین کرمانی، احمد غزالی و... را از بر می خوانده و کاتبان می نوشته اند، معلوم نیست دقیقا کدام اشعار متعلق به او و کدام متعلق به این شاعران بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین