کد خبر: ۷۴۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۰۶

تنها دو بار زندگی می‌کنیم، شازده کوچولو و کیمیای سینمای ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارگردان «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» گفت: «در تلاش بودم فیلمی بسازم که به فیلم هیچ کس دیگری شبیه نباشد، اما به دلیل پیموده شدن اکثر راه‌ها پیش از این، فکر نمی‌کنم به موفقیت کامل رسیده باشم».

به گزارش سرویس سینمایی آفتاب، به نقل از ایسنا، این کارگردان که روز گذشته ـ ۸ اردیبهشت ماه ـ در جلسه‌ نقد و بررسی فیلمش در فرهنگسرای هنر (ارسباران) سخن می‌گفت، در توضیح چگونگی شکل‌گیری فیلم‌نامه‌ی این فیلم توضیح داد: مدتی به دلیل بیماری در منزل بستری بودم و برایم فرصت مغتنمی فراهم آورد تا فیلمنامه‌ این فیلم که پیش از این طرح آن را در ذهن داشتم به نگارش درآورم و بعدها در طول زمان این فیلمنامه با مشاوره‌ افراد مختلف نوشته شد.

او یکی از ویژگی‌های این فیلم را وجه درخشان تدوین آن دانست. این کارگردان درباره‌ی روند انتخاب بازیگران «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» گفت: «چون از ابتدا قصد داشتم فیلم را به واسطه‌ نابازیگران بسازم روند انتخاب طول کشید و در نهایت بعد از تست گرفتن از میان ۸۰۰ نفر به این نتیجه رسیدیم که نگار جواهریان بهترین گزینه‌ ممکن است و به همین دلیل او را علی‌رغم سابقه و تجربه‌اش در زمینه‌ی بازیگری به عنوان بازیگر فیلم انتخاب کردیم».

او در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه سبک ساخت این فیلم براساس روایت داستانی انتخاب شده است، تصریح کرد: «شاید در کارهای دیگرم کاملا متفاوت عمل کنم. اما در هر حال ما در جهانی زندگی می‌کنیم که مسائل بسیاری بر روی ما تاثیر می‌گذارند و من نیز تحت تاثیر تمامی مسائل هستم که آن‌ها را دوست دارم و بر من تاثیر می‌گذارند».

در ادامه این نشست که بایرام فضلی ـ فیلمبردارـ ، نگار جواهریان ـ بازیگرـ او را همراهی می‌کردند، فضلی فیلمبردار گفت: «در این فیلم برخلاف فیلم‌های دیگری که در پی تولید رنگ بودم، در این فیلم به شکستن و کشتن رنگ پرداختم».

او توضیح داد: «در تمام مدت فیلمبرداری، دوربین در دستان من قرار داشت و به همین علت در سه روز پایانی فیلمبرداری دچار مشکل در ناحیه کمر شدم و کارگردان فیلم، فیلمبرداری را نیز در آن مقطع زمانی برعهده گرفت. بایرام فضلی همچنین اظهار امیدواری کرد: تهیه منابع مالی و مشکلات مالی موجب توقف کار بهنام بهزادی نشود و شاهد کارهای دیگری از او باشیم».

نگار جواهریان بازیگر فیلم هم بازی در فیلم بدون خواندن فیلم‌نامه را از مشکلات کار برشمرد و گفت: «تصور محکمی که کارگردان از شخصیت «شهرزاد» داشت، به ایفای این نقش توسط من کمک شایانی کرد».

حسین معززی‌نیا منتقد جلسه هم درباره‌ی فیلم «تنها دوبار زندگی می‌کنیم» این فیلم را از استثناهای سینمای ایران دانست و گفت: «در شرایطی که سینمای ایران در داستان و پرداخت دچار مشکل شده است، این فیلم حکم کیمیا را دارد و به همین علت می‌توان از برخی نواقص جزیی آن هم چشم‌پوشی کرد».

او با بیان اینکه شخصیت بازیگر زن داستان (شهرزاد) شباهت زیادی به شازده کوچولو دارد، این تقابل را بسیار حساب شده دانست و افزود: «در این فیلم فیلمبرداری و بازی‌ها به شکل دقیق و کنترل شده‌ای هستند و انتخاب بازیگران آن به خوبی صورت گرفته است. استفاده از بازیگران ناشناس نیز به باورپذیری بیشتر این فیلم کمک کرده است».

معززی‌نیا همچنین موسیقی حسین علیزاده را در این فیلم ، بسیار تاثیرگذار دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین