کد خبر: ۷۴۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۹

خلیل‌زاد: ایران و سوریه عامل ناامنی در عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زلمای خلیل‌زاد سفیر آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه در اظهاراتی خصمانه ایران و سوریه را متهم به برهم زدن امنیت در عراق کرد، او در ادامه با طرح ادعاهای تکراری آمریکایی‌ها، خواستار توقف ورود سلاح از طریق مرزهای سوریه و ایران شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خلیل‌زاد در جلسه شورای امنیت اظهار داشت درگیری‌های اخیر میان دولت عراق و شبه‌نظامیان در بغداد و بصره تحت تاثیر ایران بوده است.

او در ادامه سخنان مداخله جویانه‌اش افزود: «ایران به آموزش و مسلح کردن ستیزه‌جویان در عراق ادامه می‌دهد. خلیل‌زاد مدعی شد سلاح‌های این ستیزه‌جویان ساخت ایران است و این کشور موشک خمپاره و مواد منفجره را در اختیار ستیزهجویان می گذارد».

سفیر آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت:«این کمکها تهدید بزرگی بر امنیت عراق است و تلاش‌های دولت عراق را تضعیف می‌کند». 

او همچنین اعلام کرد که 90 درصد تروریست‌ها از مرز سوریه وارد عراق می‌شوند و  طراحان القاعده در سوریه هستند.

زلمای خلیل‌زاد سفیر آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه ایران و سوریه را متهم به برهم زدن امنیت در عراق کرد، او در ادامه خواستار توقف ورود سلاح از طریق مرزهای سوریه و ایران شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه خلیل‌زاد در جلسه شورای امنیت اظهار داشت درگیری‌های اخیر میان دولت عراق و شبه‌نظامیان در بغداد و بصره تحت تاثیر ایران بوده است.

او در ادامه افزود: «ایران به آموزش و مسلح کردن ستیزه‌جویان در عراق ادامه می‌دهد. خلیل‌زاد مدعی شد سلاح‌های این ستیزه‌جویان ساخت ایران است و این کشور موشک خمپاره و مواد منفجره را در اختیار ستیزه‌جویان می‌گذارد».

سفیر آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: «این کمک‌ها تهدید بزرگی بر امنیت عراق است و تلاش‌های دولت عراق را تضعیف می‌کند. او همچنین اعلام کرد 90 درصد تروریست‌ها از مرز سوریه وارد عراق می‌شوند و طراحان القاعده در سوریه هستند».

معاون سفیر انگلستان در سازمان ملل نیز اذعان کرد یک منبع خارجی ستیزه‌جویان را آموزش‌ می‌دهد و اسلحه می‌رساند و ما به دنبال افراد مسئول هستیم.

سفیر عراق در سازمان ملل حامد البیاتی نیز خواستار توجه و حمایت جامعه جهانی در پایان دادن به دخالت کشورهای خارجی در مسائل داخلی عراق پایان دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین