کد خبر: ۷۴۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۷
اکبر ترکان:

دولت نهم به دنبال رضایت بخشی آنی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اکبر ترکان علاقمندی دولت نهم به سمت بنگاه‌های زود بازده را ایجاد رضایتمندی سریع دانست.

اکبر ترکان در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی آفتاب با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از افزایش قیمت نفت ناشی از سقوط ارزش دلار است، گفت: «قیمت نفت خام معادل قیمت آن در سال 1982 است چیزی که تغییر کرده ارزش قیمت نفت و تاسیسات نفتی است».

وی با اشاره به برنامه چهارم توسعه افزود: «همکاران برنامه‌ریز در برنامه چهارم تاکید کردند که نفت دارایی زیرزمینی است و باید تبدیل به سرمایه رو زمینی شود و نباید نگاه درآمدی به آن داشت چرا که در این صورت هزینه شده و به انتظار ما برای تبدیل به زیرساخت‌ها پاسخ نمی‌دهد».

وی خاطرنشان کرد: «دولت نهم بخش عمده‌ای از درآمدهای نفت را صرف هزینه‌های جاری از جمله واردات پرتقال و انگور و سیب و موز می‌کند در حالی که این سرمایه بین نسلی باید صرف زیرساخت‌هایی شود که رضایت تمام نسل‌ها را جلب کند».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «دولت نهم برای اینکه دنبال رضایت بخشی آنی است  در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کند این در حالی است که مثلا ما 5 هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور نیاز داریم». 

اکبر ترکان افزود: «محدودیت در اعتبارات باعث شده است در این دوره سدهای وزارت نیرو ناتمام بماند و بنادر مهمی چون بندر جاسک توسعه نیابند تا درآمدهای حاصل از فروش نفت برای کشور ماندگار شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۰
0
0
يك نيست اينها رو به گوش ريس جمهور برسونه؟!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین