کد خبر: ۷۴۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۱
حق شناس:

عملکرد ضعیف دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هادی حق‌شناس گفت: «با توجه به اینکه دولت نهم و مجلس هفتم عنوان اصولگرایی را برای خود انتخاب کرده‌اند و با شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی روی کار آمده‌اند، در این مبارزه بسیار ضعیف عمل کرده‌اند». 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم بندر انزلی با اشاره به هفتمین سالگرد صدور فرمان 8 ماده‌ای رهبر انقلاب درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه هفت سال از صدور این فرمان می‌گذرد، عملا اتفاق خاصی نیفتاده به جز پرونده شهرام جزایری و یکی دو پرونده دیگر به راحتی می‌توان گفت در این هفت سال با بیشتر از 7 نفر در مورد مصادیق این پیام برخورد نشده است».

وی در ادامه به کمیسیون اصل نود امروز مجلس اشاره کرده و گفت: «یکی از آمارهایی که امروز ارائه شد 20 هزار موضوع مشابه ارسال شده به کمیسیون اصل نود بود که بخش عمده‌ای به رانت، زمین خواری، سوءاستفاده از موقعیت شغلی و از این دست بود و عملا اتفاقی که باید در طول این هفت سال می‌افتاد دیده نمی‌شود».

وی این فرمان را به دولت آقای خاتمی و مجلس ششم و دولت آقای احمدی‌نژاد و مجلس هفتم منتسب کرده و گفت: «از دولت اصولگرا که برای خود شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را انتخاب کرده‌اند انتظار بیشتری می‌رفت».

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما قصور و کوتاهی از چه ناحیه‌ای بوده است؟ گفت: «ما همواره سران قوا را می‌بینیم در حالی که قاطعانه می‌شود گفت مفاسد اقتصادی مورد حمایت کسانی قرار می‌گیرند که سران سه قوه و مسئولان ارشد نیستند و بدنه قوا را تشکیل می‌دهند. دلیل اصلی این کوتاهی عدم اطلاع‌رسانی صحیح و عوض شدن مدیران و طی نشدن سیر طبیعی پرونده هاست».

وی در نهایت به اراده ملی برای اجرای فرمان 8 ماده‌ای رهبر اشاره کرد و گفت: «تصور من این است تا اراده ملی وجود نداشته باشد، شاهد اتفاق خاصی نخواهیم بود بلکه ناظر  کشمکش بین مسئولین قوا خواهیم بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین