کد خبر: ۷۴۴۶۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
بحث درباره چارچوب زمانی برای ادامه دیپلماسی هسته‌ای با ایران

آمریکا: احتمالا مذاکره با ایران در چند هفته‌ آینده به پایان برسد

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: واشنگتن کماکان بر این باور است که دیپلماسی و فشار بهترین راه درقبال ایران است.
آمریکا: احتمالا مذاکره با ایران در چند هفته‌ آینده به پایان برسد
آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان سفر به سرزمین های اشغالی در جمع خبرنگارن گفت: ایالات متحده و شرکایش در حال بحث درباره چارچوب زمانی برای ادامه دیپلماسی هسته‌ای با ایران هستند و گفت وگوهای کنونی با تهران ممکن است طی چند هفته آینده به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در ادامه اظهار داشت: ما به طور علنی یک تاریخ را در تقویم مشخص نمی‌کنیم اما می‌توانم به شما بگویم که پشت درهای بسته درباره چارچوب‌ های زمانی صحبت می‌کنیم و این (چارچوب‌ زمانی) طولانی نیست.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: واشنگتن همچنان بر این باور است که دیپلماسی، فشار و بازدارندگی بهترین راه حل برای برنامه هسته ای ایران است.

وی همچنین گفت که در دیدار با سران رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، آنها درباره ابزارهایی رایزنی کرده اند که اطمینان یابند جامعه بین‌الملل برای حفظ فشار بر ایران به منظور پایبندی به تعهداتش و بازگشت به پایبندی به توافق ۲۰۱۵ کنار یکدیگر و متحد خواهند بود.

جیک سالیوان افزود: از نظر مسائل عملیاتی فکر می کنم که بهتر است این موضوعات در گفت‌وگوهای خصوصی دیپلماتیک میان آمریکا و اسرائیل مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان این سفر خود روز گذشته نیز به نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی گفته بود که ایالات متحده و اسرائیل برای ایجاد یک راهبرد امنیتی مشترک در یک برهه مهم و حساس قرار دارند.

به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی که همواره با هر گونه توافق با جمهوری اسلامی ایران مخالف بوده‌اند، از زمان آغاز رایزنی ها در وین برای احیای برجام و بازگشت آمریکا به این توافق به طور آشکار مخالفت خود را با این کار ابراز کرده‌اند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
0
3
احتمالا منظورش از چند هفته تا عید باشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین