کد خبر: ۷۴۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۱

پیام جعفری جلوه به مناسبت نمایش «سواحل اشك و زیتون»

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مهندس محمدرضا جعفری‌جلوه معاون محترم امورسینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت نمایش افتتاحیه فیلم مستند بلند «سواحل اشك و زیتون» كه عصر امروز (سه‌شنبه 10 اردیبهشت 87) در سالن سینما حقیقت «مركز گسترش سینمای مستند و تجربی» روی پرده خواهد رفت، حماسه مقاومت ملت مظلوم فلسطین و لبنان را یكی از درخشان‌ترین و در عین‌حال غم‌بارترین برگ‌های تاریخ معاصر جهان خواند.

به‌گزارش سرویس هنری آفتاب و به نقل از روابط عمومی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، متن كامل پیام مهندس جعفری‌جلوه به شرح ذیل است: «هوالمحجوب، اینك عصر بیداری و پایداری در گستره‌ی سبز اسلامی است. عصر حماسه، حماسه‌ی بازگشت به هویت، حماسه‌ی مقاومت و از آن میان، مقاومت ملت مظلوم فلسطین و لبنان كه بدون شك، یكی از درخشان‌ترین و در عین‌حال غم‌بارترین برگ‌های تاریخ معاصر جهان را رقم‌زده‌است. درخشان از آن جهت كه ملت‌های مسلمان و مظلوم در این دو دیار پُربار، اگر چه با دستان خالی اما غیور و استوار، در مقابل ماشین مهیب جنگی و رسانه‌ای صهیونیسم و امپریالیزم ایستاده‌اند و غمبار به آن سبب كه دنیا در سیطره‌ی رسانه‌های دسیسه‌ساز صهیونیستی، وجدان انسانی خویش را در قبال این فاجعه در حاشیه‌ نهاده و خاموش و خودفراموش، نظاره‌گرِ در خاك و خون تپیدن پیر و جوان و كودك لبنانی و فلسطینی است».

اما از آنجا كه به حكمت الهی گاه عدو سبب خیر می‌شود، مقاومت مظلومانه‌ی این مردم، حماسه‌ای بی‌نظیر آفرید تا حزب‌ا.. لبنان در جنگی سی‌وسه روزه با ارتش صهیونیستی، اوج ایمان و قدرت رزم با دشمن‌ را چنان به تصویر درآورد كه در قدرت هیچ تصویر‌گری نمی‌گنجد. اكنون تصویر مقدور این حماسه كه با جانفشانی فیلمسازان مسلمان و غیوری چون «رضا برجی» خلق شده، با استناد به سینمای مستند كه آگاهی‌بخش و بیانگر واقعیات روز جامعه جهانی است، اینجا پیش روی ماست.

همراه و همیار مردمان مظلوم و با امید به پیروزی نهایی‌شان، این تصاویر غرورآمیز را نظاره‌گر بوده و همبستگی خویش را دگرباره با ایشان تجدید می‌نماییم.

گفتنی است؛ نمایش افتتاحیه فیلم مستند 80 دقیقه‌ای «سواحل اشك و زیتون» به‌كارگردانی «رضا برجی» و تهیه‌كنندگی «مركز گسترش سینمای مستند و تجربی» كه در ارتباط با حماسه مقاومت و پیروزی حزب‌ا... لبنان در جنگ سی‌وسه روزه با رژیم صهیونیستی است، ساعت 17 عصر امروز (سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1387) با حضور جمعی از مسئولین، مستندسازان، نمایندگان رسانه‌های گروهی و علاقمندان سینمای مستند، در سالن سینما حقیقت (به‌نشانی : خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 17) روی پرده می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین