کد خبر: ۷۴۴۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

درخواست برجامی روسیه از اعضای شورای امنیت

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت روسیه معتقد است که برجام همچنان موضوعیت دارد و جایگزینی برای آن نیست. وی تاکید کرد همه اعضای شورای امنیت باید به مفاد برجام پایبند باشند.
درخواست برجامی روسیه از اعضای شورای امنیت
آفتاب‌‌نیوز :

ماریا زاخارووا در نشست خبری روز جمعه خود این مطلب را در در واکنش به اظهارات جیک سالیوان مبنی بر گزینه‌های جایگزین توافق هسته‌ای ایران، مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: این توافق (برجام) موضوعیت خود را از دست نداده است و همه کشور‌های عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جمله ایالات متحده آمریکا باید آن را رعایت کنند. ما بر آن اصرار داریم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: در مورد هرگونه جایگزین احتمالی برای احیای برجام، طرف روسی اصرار دارد که هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

به گفته زاخارووا، موضع روسیه از همان ابتدای کار روی این طرح، بدون تغییر باقی مانده است.

وی اظهار کرد: زمانی که ایالات متحده این توافق را نقض کرد و به طور یکجانبه از آن خارج شد و گفت که آن‌ها خاص هستند و به همین دلیل از آن خارج شدند، ما همچنان اصرار داشتیم که این سند هیچ جایگزینی ندارد.

این مقام وزارت خارجه روسیه یادآور شد: زمانی که واشنگتن بار دیگر موضع خود را تغییر داد، این بار به نفع این توافق، ما به موضع قبلی خود پایبند ماندیم و به همین دلیل است که به عنوان شرکای واقعی در این مذاکرات شرکت می‌کنیم تا هر چه زودتر این توافق را به مسیر درست خود بازگردانیم.

گماه زنی روسیه برای به نتیجه رسیدن مذاکرات تا اوایل فوریه

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین نیز در توئیتی نوشت: در دور قبلی، مذاکره کنندگان زمینه را برای پیشرفت سریع فراهم کردند. ما باید خود را به سمت تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات در اسرع وقت، ترجیحا تا شروع فوریه، سوق دهیم.

اولیانوف نوشت: این یک جدول زمانی و نه ضرب الاجل است. ضرب الاجل‌های ساختگی و غیرواقع مضر هستند. پیشرفت در مذاکرات به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و نمی‌توان از قبل به طور دقیق محاسبه کرد. در این مرحله، آغاز فوریه به نظر می‌رسد یک جدول زمانی واقع‌بینانه باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین