کد خبر: ۷۴۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۴
هاشمی رفسنجانی ضمن ضرورت پرهیز از دشمن تراشی تأکید کرد

هیچ کشوری حق ندارد نام خلیج فارس را تحریف کند

باید بدون شعار زدگی به فکر راهکار باشیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله "اکبر هاشمی رفسنجانی" رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای ائتلاف دیده بان خلیج فارس گفت: «اسلام، منطق و همراهی مردم منشا قدرت جمهوری اسلامی است».

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، هاشمی رفسنجانی صبح امروز در این دیدار که در روز ملی خلیج فارس صورت گرفت، گفت: «حرکت‌های خودجوش مردمی در دفاع از نام خلیج فارس، برخواسته از روح وطن دوستی و انقلاب خواهی است». 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم سالاری سابقه عظیمی در انقلاب اسلامی ایران دارد که نمی‌توان آنرا نادیده گرفت تصریح کرد: «در همه مسایل اگر به مردم متکی باشیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و باید از اقدامات سطحی که مردم را از انقلاب جدا می‌کند پرهیز شود». 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «جمهوری اسلامی ایران ابهت خود را در توان نظامی نمی‌بیند و این اسلام، استدلال، منطق وهمراهی مردم است که منشا قدرت نظام است». 

آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: «برای دفاع از حقوق خود در نظام بین الملل باید شرایط روز دنیا را درک کنیم و ابزارهای احقاق حق در دنیا را شناخته و بدون شعار زدگی به فکر راهکار باشیم». 

رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: «استدلال‌های نیرومندی در خصوص نام خلیج فارس و موضوع جزایر سه گانه وجود دارد و مهم این است که منطق ما به دنیا معرفی شود».
وی ادامه داد: «با مستندات قوی‌ای که در مورد خلیج فارس در کتب مذهبی و تاریخی به ویژه قرآن و تفاسیر وجود دارد هیچ شخص و یا کشوری حق ندارد نام خلیج فارس را با اغراض مختلف تحریف کند». 

وی افزود: «پس از طرح تفاسیر قرآن از صدر اسلام تاکنون در نمازجمعه و اثبات اینکه اسم دریای پارس و خلیج فارس در معتبرترین تفاسیر و از زبان روات معتبر عنوان شده، پیام‌های محبت آمیز فراوانی از داخل و خارج در حمایت از این بحث دریافت کرده‌ام». 

وی اتخاذ سیاست‌های صحیح و پرهیز از دشمن تراشی را با اهمیت عنوان کرد و گفت: «پس از پایان جنگ با همه دشمنی‌هایی که در زمان جنگ در منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت توانستیم با همین سیاست در سازمان ملل، عراق را به عنوان متجاوز معرفی کنیم که امتیاز بزرگی است». 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «در حرکت سازندگی کشور و کسب اعتبارات بین‌المللی نیز از این سیاست سود بردیم و توانستیم پایه‌های مستحکمی برای پیشرفت و ترمیم خرابی‌های پس از جنگ اتخاذ کنیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین