کد خبر: ۷۴۴۹۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
تأخیر در پرداخت حقوق کادر سلامت و دانشگاه‌های کشور

نامه میرکاظمی به رئیسی: پول پرداخت افزایش حقوق کادر درمان و اعضای هیات علمی را نداریم

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در رابطه افزایش حقوق کادر درمان و اصلاح و متناسب‌سازی ضرایب فوق‌العاده جذب اعضای هیات علمی بخش بهداشت و درمان به رئیس جمهور نامه نوشت.
نامه میرکاظمی به رئیسی: پول پرداخت افزایش حقوق کادر درمان و اعضای هیات علمی را نداریم
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس سازمان برنامه و بودجه از کمبود منابع برای پرداخت افزایش حقوق کادر درمان و مصوبات گذشته در مورد هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داده است.

وی عنوان کرده است «پرداخت حقوق آذر ماه برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی (منجمله ساوه، سرامه، ایلام، گیلان، همه گلستان، خوی، اردبیل، کاشمر، مسیح دانشوری و سازمان اورژانس) در سقف اعتبارات مصوب قابل انجام نیست و می‌بایست با اجازه قانونی افزایش ۱۰٪ اعتبار مصوب، برای تامین حقوق آذرماه اقدام گردد. همچنین عمده دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی از دی ماه و تمامی آنان در دو ماهه آخر سال با مشکل عدم امکان پرداخت حقوق به‌دلیل کافی نبودن اعتبار حتی در صورت افزایش ۱۰ درصدی مواجه خواهند بود.»

علاوه بر این مسئله میرکاظمی تاکید کرد «در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حقوق اعضای هیات علمی غیربالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مطابق جز (۲) بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ می‌بایست از محل فروش اموال مازاد تامین می‌شد لیکن تاکنون محقق نشده است. ولی در احکام کارکنان اجرا شده و اعتبار آن از محل منابع عمومی تامین شده است.»

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پس از تشریح ماجرا برای جلوگیری از تأخیر در پرداخت حقوق کادر سلامت و دانشگاه‌های کشور، پیشنهاد داده است:

«١. کسری اعتبار از محل درآمد‌های اختصاصی/فروش اموال مازاد دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین و پرداخت شود.

۲ - موضوع مذکور در جلسه سران قوا مطرح گردد تا با ابلاغ مصوبه‌ای به این سازمان، امکان افزایش اعتبارات مصوب، پیش از سقف ۱۰٪ مقرر در قوانین و مقررات مربوطه، فراهم شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
1
15
هر کسی را بهر کاری ساختن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
1
32
بودجه نهاد های فرهنگی را کم کنید درست می‌شود که ۲۵۱میلیون دلار نفت بدید ‌ماهی ۵میلیون چای بگیرید یا نفت بدید پشم گوسفند بگیرید یا نفت بدید برنج بگیرید بعد چایکاران ما متضرر شوند واقعا این مدیران قابل تحسین هستند آقا قرن ۲۱ما واحد پول داریم تهاتر کردن باعث ۱۰۰درصد متضرر شدن کشور می‌شود برید با دنیا به تعامل برسید با این فرمان ته دره میرویم لااقل به فکر مردم نیستید به فکر خودتان باشید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین