کد خبر: ۷۴۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۳۹
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

نمایشگاه کتاب سال آینده در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد نوریان صبح امروز بعد از پایان نشست خبری برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته معلم و نمایشگاه کتاب گفت: «نمایشگاه کتاب سال آینده قطعا در باغ کتاب برگزار خواهد شد. 

احمد نوریان با اشاره به روند آماده سازی باغ کتاب تهران و اقدامات صورت گرفته در آن به مهر گفت: «شرکت مجری باغ کتاب اقدامهای خوب و پرسرعتی را در این زمینه انجام داده است و روند این پروژه با تامین اعتبارهای موردنیاز به خوبی در حال پیشرفت است».

وی تصریح کرد: «باغ کتاب تا پایان امسال تکمیل می‌شود و قطعا برای برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آماده خواهد شد».

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه را به بعد موکول کرد.

احداث باغ کتاب زمانی مطرح شد که بحث جابجایی مکان برپایی نمایشگاه در تهران، در محافل و مجامع مورد توجه قرار گرفت. گروه های مطالعاتی و کاربردی در این زمینه با صاحب نظران حوزه کتاب به تعریف پروژه پرداختند و مرحله ساخت فضاهای فیزیکی آن پیشتر با هم اندیشی ناشران، نویسندگان، دست اندرکاران اداری و برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بازرگانی و اتحادیه چاپخانه داران انجام شده است.

در طراحی باغ کتاب از تجربه نمایشگاه های کتاب فرانکفورت و بولونیا استفاده شده و می توان گفت باغ کتاب تهران فراتر از یک نمایشگاه کتاب خواهد بود. طبق گفته مسئولان طرح، هر آنچه در حوزه کتاب قابل اجرا است در این مکان پیش بینی شده است. برپایی نمایشگاه های موضوعی در طول سال و نشستهایی برای مباحثه پیرامون موضوعات این حوزه، ارائه دیدگاه نویسندگان، راه اندازی بورس کتاب و تقسیم بندی نمایشگاه به 16 بخش موضوعی، گوشه هایی از طراحی صورت گرفته برای این باغ است. احداث سالنهای نمایش برای اجرای نمایشنامه و فیلمهای اقتباس شده از کتاب نیز جزو برنامه های این پروژه است.

کل فضای باغ 100 هزار متر مربع است که 10 درصد آن به ساخت بناهای فیزیکی و 90 درصد برای ایجاد فضاهای باز و تفرجگاه اهالی کتاب اختصاص یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین