کد خبر: ۷۴۵۱۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
پیش‌بینی وضعیت درآمد ارزی بهتر در سال آینده

خبر جدید رییس بانک مرکزی درباره فروش ارز/ سامانه جدید در راه است

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ساماندهی مجدد فرآیند پرداخت ارز مسافری گفت: با راه‌اندازی سامانه تا دو ماه دیگر پرداخت ارز مسافری و دانشجویی ساماندهی خواهد شد./ پیش‌بینی می‌کنم وضعیت درآمد ارزی در سال آینده به مراتب بهتر از امسال خواهد بود.
خبر جدید رییس بانک مرکزی درباره فروش ارز/ سامانه جدید در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

علی صالح‌آبادی امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی ایران در مورد سوء استفاده در حوزه ارز مسافری و دانشجویی با توجه به اینکه افرادی پس از خرید بلیت و دریافت ارز اقدام به لغو بلیت می‌کنند، اظهارداشت: ما در حال ساماندهی مجدد نحوه پرداخت ارز مسافری و دانشجویی هستیم و چند روز پیش نیز به کانون صرافان نامه‌ای ارسال کردیم و از آنها خواستیم تا مشکلات را به ما منتقل کنند و ان‌شاءالله در روزهای آینده بخشنامه‌ای در تکمیل بخشنامه قبلی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در حال تدوین بخشنامه جدید هستیم که همانطور که اشاره شد در تکمیل بخشنامه قبلی خواهد بود و با استفاده از آن جلوی سوء استفاده از سهمیه ارز مسافری و دانشجویی گرفته می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ظرف دو ماه سامانه مربوطه راه‌اندازی می‌شود گفت:‌ بر این اساس هر فردی که می‌خواهد ارز بخرد بدون نیاز به می‌تواند غیرحضوری درخواست خود را از طریق سامانه به صرافی‌های بانکی و غیربانکی ارسال کند و خرید خود را انجام دهد بعد از آن می‌تواند مراجعه کند و به صورت فیزیکی ارز خود را دریافت کند. همچنین در حال بررسی هستیم تا ارز را به حساب فرد واریز کنیم تا خریدار بتواند در هر نقطه‌ای از کشور از شعب بانکی، ارز خود را تحویل بگیرد.

«علی صالح‌آبادی» امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست هم‌اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران افزود: انضباط خوبی در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است و چشم‌انداز خوبی در حوزه صادرات غیرنفتی و نفتی داریم.

وی پیش‌بینی‌کرد: سال آینده وضعیت درآمد ارزی در بخش دولتی و غیردولتی بهتر از امسال باشد.

صالح‌آبادی بیان‌داشت: با فرض اینکه شرایط موجود تداوم یابد، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و اگر که تحریم‌ها برداشته شود شرایط بسیار بهتر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین