کد خبر: ۷۴۵۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۰

بیمه سلامت رایگان برای حاشیه‌نشینان البرز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه ۵۳ نقطه حاشیه نشینی در البرز وجود دارد، گفت: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم این است که تمام ساکنین فاقد پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
بیمه سلامت رایگان برای حاشیه‌نشینان البرز
آفتاب‌‌نیوز :

نور محمد فردی در نشست سکونت‌گاه‌های غیر رسمی گفت: در اجرای سیاست‌های کلی دولت سیزدهم، تمام ساکنین فاقد پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و این یکی از اقدامات خوب دولت به افراد حاشیه نشین است.

وی افزود: تمام دستگاه‌های ذیربط از بیمه سلامت استان، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری‌ها باید در اجرای این طرح اهتمام لازم را معمول دارند و نسبت با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب برای اجرای این طرح اقدام کنند.

فردی با عنوان اینکه بعد خانوار و تراکم جمعیتی در حاشیه شهر بیشتر از میانگین مناطق مرکزی شهری است، گفت: در استان البرز تعداد ۵۳ نقطه حاشیه‌نشینی وجود دارد که تقریباً یک سوم جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

معاون استاندار گفت: متاسفانه سرچشمه عمده ناامنی‌ها در این گونه مناطق از جمله طلاق، سرقت، خشونت، خودکشی، تکدی‌گری و مهاجرت و ... به چشم می‌خورد.

فردی تصریح کرد: اصولاً ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی به لحاظ فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، امنیت و تحصیلات فقیر هستند بدون تردید توانمندسازی ساکنان یکی از راهکار‌های موثر برای رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی است که خوشبختانه در حوزه بهداشت و سلامت مورد توجه دولت قرار گرفته است.

معاون استاندار تاکید کرد: هویت بخشی به این بافت‌ها موجب ارتقاء سطح اجتماعی ساکنان و فرهنگ شهروندی و برخورداری مردم از خدمات شهری می‌شود.

وی افزود: امروزه صاحبنظران از سکونتگاه‌های غیررسمی به عنوان یکی از مسائل مهم اجتماعی یاد می‌کنند و آن را بستری برای شکل‌گیری و تشدید مسائل اجتماعی می‌دانند.

وی افزود: متاسفانه اغلب ساکنین در این سکونتگاه‌های غیررسمی زیر خط فقر هستند و مشکلات ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی امید به زندگی، تحصیلات، درآمد و فرصت‌های پیشرفت بسیار کمتری نسبت به سایر شهروندان دارند.

معاون استاندار با بیان اینکه اصولا سکونتگاه‌های غیررسمی بستری برای گسترش آسیب‌های اجتماعی، زیست محیطی، فقر و قانون‌گریزی هستند، افزود: به همین خاطر صاحبنظران از این سکونتگاه‌ها به عنوان کانون‌های خطر و مرکز انباشت و آسیب‌های مختلف یاد می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین