کد خبر: ۷۴۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۱
مشاور مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی:

افزایش قیمت نان غیر قانونی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با رد هر گونه افزایش قیمت آرد توزیعی به نانوائی ها، افزایش نان توزیعی در برخی نقاط تهران را تخلف و بدون مجوز وزارت بازرگانی دانست.

به گزارش آفتاب به نقل از واحد مرکزی خبر محمد حبیب مزروعی با تاکید بر اینکه افزایش وجه دریافتی نانوایان به بهانه بالا رفتن قیمت آرد ، نادرست است افزود: نانوایی های سنتی همچنان هر کیلوگرم آرد توزیعی را به نرخ 75 ریال و برخی دیگر به قیمت 450 ریال دریافت می کنند.

وی با اشاره به افزایش جهانی قیمت مواد غذایی به ویژه گندم، ضایعات مشهود و غیرمشهود نان را در کشورمان20 درصد اعلام و تاکید کرد: با وجود پرداخت سالانه 3 هزارمیلیارد تومان یارانه به بخش آرد و نان ، تولید ، کیفیت و بسته بندی نان وضع مطلوبی ندارد.

مزروعی راه حل رفع این معضل را روی آوردن به تولید نان صنعتی دانست و درباره مزایای ان گفت : نان صنعتی علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت و طعم مناسبی نیز برخوردار است.

مجری طرح تولید نان صنعتی ، همکاری نکردن وزارت نیرو را علت اصلی تاخیر 5 ماهه در راه اندازی نخستین و بزرگترین واحد تولید نان صنعتی اعلام کرد و گفت: هرچند قرار بود این طرح دی پارسال به بهره برداری برسد اما به علت تامین نشدن برق مورد نیاز نخستین فاز این واحد صنعتی اردیبهشت امسال افتتاح می شود.

مزروعی درباره نحوه فرهنگسازی و توزیع محصولات این واحد بزرگ نان صنعتی که در نخستین گام اقدام به تولید روزانه 44 میلیون تن نان خواهد کرد ، گفت : طبق مصوبه دولت و درصورت تمایل کارخانه ها ، وزارت بازرگانی موظف به توزیع نان این واحد ها در مدت 3 ماه از آغاز به کار آنها خواهد بود.

مجری طرح نان صنعتی یادآور شد: با توجه به جایگزینی توزیع نان به جای آرد در ادارات و موسسات دولتی و به منظور فرهنگ سازی مصرف نان صنعتی، وزرات بازرگانی می تواند عملیات توزیع نان های صنعتی در بیمارستانها،ادارات دولتی، مراکز نظامی و سایر ارگانهای دولتی را بیش از 3 ماه مقرر شده نیز برعهده گیرد.

مشاور مدیر عامل شرکت بازرگانی با بیان اینکه هم اکنون امکانات اولیه 47 طرح تولید نان صنعتی مانند آب ، برق و زمین آماده و برای تامین اعتبار، به بانک تجارت معرفی شده است ، گفت : 3 طرح مراحل نهایی خود را برای گشایش اعتبار در وزارت صنایع و معادن سپری می کند.
خاطرنشان می شود ظرفیت تولید نخستین کارخانه صنعتی که با آرد بدون یارانه اقدام به تولید نان خواهد کرد در مرحله دوم به 150 تن در روز افزایش خواهد یافت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین