کد خبر: ۷۴۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۴
فرشاد مومنی در گفتگو با آفتاب مطرح کرد:

تزریق دلارهای نفتی مسکن کم اثر خشکسالی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در وضعیتی که خشکسالی همه کشورها را فراگرفته دنبال کردن رویه کوتاه‌نگری تزریق دلارهای نفتی در بخش کشاورزی تنها مسکنی کم ثمر و پرهزینه در کوتاه مدت است.

فرشاد مومنی استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگویی با آفتاب، با اشاره به گره‌های کور اقتصاد کشور و اینکه خشکسالی وضعیت کشاورزی را نامطلوب کرده است،‌گفت:‌ «این مساله مهم و حیاتی است و می‌تواند در صورت عدم اتخاذ رویه‌های اصولی هزینه‌ها و خسارت‌های بسیار گسترده و جدی را به نظام ملی تحمیل نماید».

وی در ادامه یادآور شد:‌ «خوشبختانه در طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه ما توانسته از نعمت کارشناسان مجرب و شایسته‌ای در بخش کشاورزی برخوردار باشد».

وی خاطرنشان کرد: «توسل صرف به واردات و غفلت از طیف گسترده تدابیر دیگری که می‌تواند در این شرایط برای کشور ثمربخشی داشته باشد، دنباله همان رویه کوتاه‌نگرانه‌ای است که برای همه مشکلات با وجود همه تفاوت‌ها و تنوع‌هایی که میان آنها وجود دارد فقط یک ابزار می‌شناسد که تزریق دلارهای نفتی است. به همان نحوی که در سایر بخش‌های اقتصادی مشکل‌آفرینی کرده و در بخش کشاورزی در بهترین حالت مسکن‌های کم‌ثمر و پرهزینه‌ای برای کوتاه مدت است و راه چاره نخواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین