کد خبر: ۷۴۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۰

خشکسالی و افزایش دمای هوا عامل قطع برق تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خشكسالی و افزایش دمای هوا موجب افزایش مصرف برق و خاموشی در برخی شهر‌ها از جمله تهران شده‌‌است.  

شركت توانیر در اطلاعیه‌ای از افزایش مصرف برق به‌دلیل افزایش دمای هوا در هفته جاری و افزایش استفاده از وسایل سرما‌یشی خبر داد.

این شركت تاكید كرد: مصرف در مناطق گرمسیر كشور از جمله خوزستان 35 درصد بیشتر شده و كل مصرف نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود 4 هزار مگاوات افزایش داشته است.

این شركت تایید كرده كه روند خشكسالی امسال و كاهش بارندگی، محدودیت‌هایی را برای تولید برق توسط نیروگاه‌های برقابی فراهم آورده است ولی نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی كامل برای تامین برق مورد نیاز مشتركان در مدار تولید برق قرار دارند. در این اطلاعیه از مشتركان درخواست شده تا با تعدیل مصرف برق و صرفه‌جویی، امكان تامین برق مطمئن برای دیگر مشتركان در سراسر كشور فراهم شود.

در هفته‌های اخیر خاموشی‌‌هایی در برخی شهر‌ها آغاز شده كه به‌نظر‌ می‌رسد برنامه‌ریزی شده است ولی هنوز وزارت نیرو برنامه خاصی در مورد خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده منتشر نكرده‌است.

در تهران این خاموشی‌‌ها در اغلب نقاط از ساعات 4 تا 8 صبح اتفاق افتاده‌است. سال قبل نیز به‌دلیل برخی مشكلات از جمله فرسودگی شبكه توزیع برق قطع پیاپی برق در نقاط مختلف كشور از جمله تهران رخ داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین