کد خبر: ۷۴۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۶
حداد عادل در جمع خبرنگاران:

برای ریاست مجلس آمادگی دارم

سکوت حداد در برابر کاندیداتوری لاریجانی برای ریاست مجلس هشتم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب‌‌: به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، سی‌و دومین نشست خبری رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در بهارستان برگزار شد و حداد عادل در سخنان ابتدایی‌اش با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات و تعداد راه‌یافتگان به مجلس گفت:‌ «از نتایج انتخابات مشخص است که مردم راه اصولگرایی را پسندیده‌اند و این راهی است که مردم در چند انتخابات گذشته برروی آن تاکید داشته‌اند».

وی سپس در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری حامی دولت در خصوص کارشکنی یک نماینده در قرائت گزارش تحقیق و تفحص از دخانیات گفت: «مشخصا تحقیق وتفحص دارای یک مراحلی است و اگر این مراحل تکمیل شود در جلسه علنی مجلس قرائت می‌شود. در خصوص دخانیات هم اکنون تحقیق وتفحصی تحویل هیات رئیسه نشده است و هنوز این تحقیق وتفحص به تصویب کمیسیون مربوطه نرسیده است و بعید می‌دانم که یک نماینده در مجلس بتواند جلوی قرائت گزارش تحقیق و تفحص را بگیرد».

حداد عادل در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه آیا شما برای ریاست مجلس هشتم کاندیدا خواهید شد یا خیر گفت: «تاکنون درباره ریاست مجلس هشتم تصمیم نگرفته‌ام و انتخاب رئیس مجلس هم در دست نمایندگان است».

وی افزود: «من هنوز نمی‌خواهم از ریاست مجلس انصراف بدهم و آمادگی دارم اگر مسئولیتی از سوی نمایندگان به عهده‌ام قرار بگیرد آن را قبول کنم».

رئیس مجلس در مورد وجود رایزنی‌ها برای تعیین رئیس آینده مجلس اظهار داشت: «تصمیم گیرنده اصلی نمایندگان مجلس هشتم هستند و شما مطمئن باشید میان اصولگرایان بر سر قدرت نزاعی وجود نخواهد داشت».

وی ادامه داد:‌ «برخی جریانات سیاسی به موضوع انتخاب رئیس مجلس رنگ کشمکش و اختلاف می‌دهند و به نظرم این نوعی شیطنت و واکنش در برابر وحدت اصولگرایان است».

نماینده تهران خاطرنشان کرد:‌«ریاست مساله اصلی مجلس هشتم نیست و مساله اصلی مجلس هشتم تحقق وعده‌هایی است که به مردم داده‌ایم. ما باید در این مجلس راه کاری برای حل مشکلات اقتصادی بیابیم و همچنین همکاری و تعامل با دولت را هم نباید فراموش کنیم. شما هم عجله نکنید یک ماه دیگر جواب سوالتان را درباره تعیین رئیس مجلس می‌گیرید».

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی مهار تورم و گرانی گفت: «مقابله با تورم و گرانی یکی از وظایف اصلی مجلس هشتم است و ما هم سعی می‌کنیم با ارتباط بیشتر با دولت اگر راه‌کارهای آنها برای مهار تورم مطلع شویم».

حداد عادل در مورد نامه‌نگاری اخیرش با احمدی‌نژاد تصریح کرد: «نامه‌نگاری من و رئیس جمهور بسیار روشن و شفاف بود و دیگر تصور نمی‌کنم که نیازی به توضیح مجدد باشد. من از این اقدامی که انجام دادم هدفی جز دفاع از قانون و مجلس نداشتم».

وی درباره انتقاد لاریجانی از مهمانی منتخبان مجلس هشتم نیز تاکید کرد:‌ «آقای لاریجانی چون در قم جلسه داشتند نتوانستند که در آن مهمانی شرکت کنند. البته ما تصور می‌کنیم که آن جلسه مفید بود و نظر آقای لاریجانی هم برای ما محترم است البته هر فردی می‌تواند درباره آن جلسه نظری داشته باشد اما این اختلاف‌نظرها دلیلی بر نزاع میان اصولگرایان نیست».

رئیس مجلس در خصوص اقدام دولت در کاهش ردیف‌های بودجه گفت: «من در این رابطه نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته‌ام و نظر مجلس را به اطلاع وی رسانده‌ام و گفته‌ام که این اقدام دولت مغایر ضوابط اجرایی قانون بودجه است».

خبرنگاری از حداد عادل درباره تعامل دولت نهم و مجلس هشتم سوال پرسید که وی جواب گفت: «مجلس بدون تعامل با دولت هرگز موفق نمی‌شود و دولت بدون تعامل با مجلس موفق نخواهد شد و هر مجلسی باید با هر دولتی تعامل داشته باشد، تاکنون تلاش ما بر تعامل بوده است. البته برخی مواقع هم گله‌مندی‌هایی در میان دولت و مجلس به وجود می‌آید که طبیعی است».

وی افزود: «ما باید بکوشیم در فضای کشور جنجال بودجه نیاید و باید از شعله‌ورتر شدن آ‌تش اختلاف در کشور جلوگیری کنیم».

خبرنگاری با اشاره به نزاع میان اصولگرایان بر سر قدرت خطاب به حداد عادل گفت:‌ «اصولگرایان برای اینکه اختلافاتشان در سرلیستی تهران نمایان نشود یک قمی پیدا شد و آقای لاریجانی را به آنجا فرستادید حال که بحث ریاست مجلس است دیگر مکانی نیست که آقای لاریجانی را به آنجا بفرستید و تنها یک کرسی است حال می‌خواهید چه کنید بر سر قدرت». رئیس مجلس در مقابل سوال این خبرنگار سرش را به پایین انداخت و در حالی که لبخند می‌زد سکوت کرد و گفت خوب سوالت را بپرس.

حداد عادل در پایان در خصوص وارد شدن دیوان محاسبات به بحث تغییر ردیف‌های بودجه توسط دولت گفت: «در صورتی دیوان محاسبات می‌تواند در این موضوع وارد شود که بودجه نهایی شده باشد و به اجرا درآمده باشد و در این برهه دیوان نمی‌تواند وارد شود. ما در تلاش هستیم که بودجه‌ای را که مجلس تصویب کرده است در دولت به اجرا درآید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۱
0
0
hatman!va didim in se sal taamol sar az koja dar avard.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۱
0
0
مهماني و نامه نگاري مقدمه احراز رياستت است براي چهار سال ديگر ازنامه نگاريت زيان ديدند از رياست دوباره ات سود ميبرند
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۱
0
0
دور اول چكار كرده كه دور دوم بكنه
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۳
0
0
آمادگي ايشان را در دور اول ديديم . كسي كه هشتاد پست دولتي دارد چطوري ميتونه رپيس مجلس ما باشه
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۴
0
0
ترا به هرکس که می پرستید بین دونیروی ارزشی وخدوم شعله تفرقه ریاست مجلس ایجاد نکنید هردو برای ما عزیز هستند واحمدی نژاد هم عزیزتر ارادتمند اصولگرایان پرتلاش ___ احمدعلی امجدیان سنقری__
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین