کد خبر: ۷۴۵۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
وزیر نفت گفته "هیچ‌گونه افزایش قیمتی در دستور کار نیست"

جزئیات طرح جدید درباره بنزین؛ سهمیه هر نفر چند لیتر؟

وزیر نفت در خصوص طرح جدید بنزینی گفته "هیچ گونه افزایش قیمتی در دستور کار نیست و برنامه این است که همه بتوانند از یارانه سوخت بهره‌مند شوند و طرح دولت کمک به آن دسته از مردمی است که خودرو ندارند."
جزئیات طرح جدید درباره بنزین؛ سهمیه هر نفر چند لیتر؟
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر نفت بابیان اینکه دولت سیزدهم برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد از جزئیات بیشتری درباره طرح دولت برای توزیع عادلانه یارانه بنزین گفت.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ همچنین مدیرکل شرکت ملی فرآورده‌های نفتی در خصوص طرح جدید سهمیه بندی بنزین گفت: تمهیداتی دیده ایم که خانوارها با تعداد کم هم کمتر از 60 لیتر بنزین نگیرند. سهمیه بنزین خودروهای عمومی به حساب افراد واریز می شود. امکان مبادله از همه طریق وجود دارد.

جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های جهاد دانشگاهی و پس از امضای چهار تفاهم‌نامه و قرارداد میان شرکت‌های تابعه وزارت نفت و جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر ما ۲۷ میلیون کارت سوخت در کشور داریم دولت مصم است یارانه‌ای را که امروز به خودرو‌ها داده می‌شود به همه مردمی که خودرو ندارند نیز تعلق بگیرد و بتوانند از یارانه بنزین بهره‌مند شوند. کار کارشناسی صورت گرفته که توزیع بنزین عادلانه شود و همه می‌توانند از این فرآورده بهره‌مند شوند.  همه جوانب تغییر توزیع یارانه بنزنین دیده شده و برنامه این است که در قشم و کیش به صورت آزمایشی و با نرخ ۱۵۰۰ دولتی و سه هزار تومان آزاد توزیع شود.هیچ گونه افزایش قیمتی در دستور کار نیست و برنامه این است که همه بتوانند از یارانه سوخت بهره‌مند شوند و طرح دولت کمک به آن دسته از مردمی است که خودرو ندارند. بر حسب صلاح تیم اقتصادی دولت با رفع ابهامات کارشناسی این برنامه در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی درباره نحوه استفاده و فروش این بنزین توسط کسانی که خودرو ندارند گفت: این یارانه بنزین به همه مردم؛چه کسانی که خودرو دارند و چه کسانی که ندارند بر حسب کارت ملی داده می‌شود.  کسانی که یک سال اقامت در ایران داشته باشند می‌توانند از این یارانه برخوردار شوند به این ترتیب که در ابتدا ماهانه ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به همه تعلق می‌گیرد و دریافت کنندگان می‌تـوانند آن را استفاده کرده و یا به صورت اعتباری از بخش ریالی آن استفاده کنند.

وزیر نفت در ادامه با اعلام اینکه رکورد برداشت ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی اواخر آذرماه و اوایل دی‌ماه ثبت شده است گفت: با همت همکارانمان در بخش بالادست صنعت نفت بالاترین مقدار برداشت از میدان مشترک پارس جنوبی از ابتدای بهره‌برداری این میدان تاکنون در پایان آذرماه و اوایل دی‌ماه رقم خورد و توانستیم بیش از ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از این میدان برداشت کنیم.

وی مقدار مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها را در سه ماه پاییز امسال ۲۶ درصد اعلام و تصریح کرد: این رقم هفت درصد از دوره مشابه پارسال (۳۳ درصد) کمتر است که نشان می‌دهد طی سه ماه پاییز امسال به‌صورت میانگین روزانه ۲۰ میلیون گاز بیشتری در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته است که افزون بر سبب صرفه‌جویی در مصرف فرآورده‌های نفتیبه محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا کمک شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه ابتدای پاییز امسال دغدغه میعانات گازی داشتیم و حجم زیادی از این کالا روی دریای شناور بود، تصریح کرد: با ابتکاری خوبی که انجام شد رقم صادرات میعانات گازی افزایش یافت و بخشی از آن در داخل استفاده شده است.

اوجی به نقش شرکت‌های پتروشیمی در تأمین نیاز‌های ارزی کشور اشاره و با استناد به سخنان اخیر علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی درباره شرایط ارزی کشور گفت: به لطف الهی و همت کارکنان صنعت نفت روند صادرات ما اعم از نفت خام، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در ۹ ماه ۱۴۰۰ رقمی بسیار قابل قبول و چند برابر پارسال است. وصول مطالبات ارزی ما هم بسیار مطلوب بوده است و ان‌شاء‌الله با امضای قرارداد‌هایی تازه این روند رو به بهبود و پیشرفت خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین