کد خبر: ۷۴۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۲
عادل آذر:

دولت پذیرفت که به قانون مجلس بازگردد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عادل‌آذر گفت: «این اقدام غیرقانونی دولت را ما دیروز با حضور معاونان رئیس‌جمهور در کمیسیون بررسی کردیم». 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب در رابطه با تغییر ردیف‌های بودجه تصویب شده مجلس در دولت افزود: «آنچه که اکنون برای ما روشن است این است که دولت ضوابط اجرایی بودجه را بر اساس قانون بودجه ننوشته است و بر اساس همان لایحه‌ای که به مجلس ارسال کرده بود نوشته است».

نماینده دهلران تصریح کرد: «دولت در لایحه بودجه آورده بود که 39 دستگاه اجرایی دارد اما در مجلس بر اساس قانون 264 دستگاه برای دولت تعریف شد اما اکنون دولت باز هم برخلاف بند 20 ماده واحده قانون بودجه که گفته است 264 دستگاه باید با معاونت برنامه‌ریزی و راهبری ریاست‌جمهوری موافقت‌نامه مبادله کنند دستور داده است که تنها 39 دستگاه اقدام به مبادله موافقت‌نامه کنند».

وی ادامه داد: «همچنان دولت بعد ازتصویب بودجه اصرار به اجرای لایحه تنظیم شده خودش دارد».

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: «در جلسه دیروز تا حدودی نمایندگان دولت به این جمع‌بندی رسیدند که اگر ضوابط اجرایی بودجه در کمیسیون تطبیق قوانین بررسی شود مغایر بودن آن با قانون مشخص می‌شود».

آذر خاطرنشان کرد: «در جلسه دوشنبه کمیسیون برنامه و بودجه تا حدودی دولت پذیرفت که به ضوابط اجرایی بودجه عمل کند و به قانون تصویب شده مجلس بازگردند».

وی افزود: «مجلس نباید به گونه‌ای عمل کند که دولت قوانین تصویب شده او را دور بزند و به نظرم مشی دولت احمدی‌نژاد یک مشی خاص است و فکر می‌کنم با تعاملات بیشتر میان دولت و مجلس این انحرافات دولت از قوانین مجلس اصلاح شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۲
0
0
به قول مهران مدیری من خودم حکم هستم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین