کد خبر: ۷۴۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۴
در کتاب

تنفر «همینگوی» از هالیوود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسناد منتشر شده در کتاب "زندگی خوب به عقیده همینگوی" نوشته «ای. ای. هاچنر» نشان می‌دهد نویسنده آمریکایی برنده جایزه نوبل از هالیوود متنفر بود.

به گزارش مهر، نیو کرالا اعلام کرد سال 1959 وقتی قرار شد چارلز ویدور فیلم "وداع با اسلحه" را بر مبنای رمان ارنست همینگوی بسازد، «دیوید اُ. سلزنیک» تهیه‌کننده افسانه‌ای فیلم‌های کلاسیک چون "برباد‌رفته" اصرار کرد نقش کاترین بارکلی را همسرش جنیفر جونز بازی کند و حاضر شد 50 هزار دلار به عنوان پاداش به همینگوی بپردازد.

برابر با اسناد منتشر شده در کتاب، همینگوی در پاسخ به سلزنیک نوشت: "اگر معجزه‌ای شد و فیلم تو با بازی خانم سلزنیک 41 ساله در نقش کاترین بارکلی 24 ساله، 50 هزار دلار فروخت، تمام آن 50 هزار دلار را در بانک به سکه‌های پنج سنتی تبدیل کن و قورت بده تا از گوش‌ات بیرون بزند!"

نویسنده معروف به داریل اف. زانوک رئیس آن زمان استودیو فاکس قرن بیستم نیز که خواسته بود عنوان کتاب "زندگی خوش کوتاه فرانسیس مکامبر" را کوتاه کند، پاسخی تند داد. زانوک بعدا نام فیلم را به "ماجرای مکامبر" (زولتان کوردا، 1947) تغییر داد.

همینگوی همچنین درباره فیلم "خورشید همچنان می‌دمد" (هنری کینگ، 1957) بر مبنای یکی دیگر کتاب‌هایش گفت: "هر فیلمی که ارول فلین بهترین بازیگر آن است، بدترین دشمن خودش است." فلین در آن فیلم در نقش مایک کامبل در کنار بازیگرانی چون تیرون پاول، اوا گاردنر و مل فرر نقش‌آفرینی کرد.

او درباره فیلم "پیرمرد و دریا" (1958، جان استرجس) با بازی اسپنسر تریسی گفت: "وقتی فیلم را می‌دیدم تمام مدت مات و مبهوت بودم. تریسی مثل یک بازیگر چاق و خیلی پولدار به نظر می‌رسد که نقش یک ماهیگیر را بازی می‌کند." همینگوی فیلم "ناقوس برای که به صدا درمی‌آید" (سام وود، 1943) با بازی گری کوپر و اینگرید برگمن را نیز مسخره کرد.

نویسنده مطرح آمریکایی که متولد ۲۱ ژوئیه ۱۸۹۸ بود، سال 1953 برای رمان "پیرمرد و دریا" جایزه پولیتزر و یک سال بعد جایزه نوبل را برد. "داشتن و نداشتن" و "برف‌های کلیمانجارو" از دیگر آثار معروف او است. همینگوی سال 1961 خودکشی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین