کد خبر: ۷۴۵۶۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
"به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که تشدید برنامه هسته‌ای ایران، برجام را پوچ می‌کند"

تروئیکای اروپایی: تنها چند هفته‌ برای احیای برجام مانده است

سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای از حصول پیشرفت‌های فنی در مذاکرات وین خبر دادند و تاکید کرده اند که تنها "چند هفته‌" برای رسیدن به توافق باقی مانده است.
تروئیکای اروپایی: تنها چند هفته‌ برای احیای برجام مانده است
آفتاب‌‌نیوز :

فرانسه، آلمان و انگلیس روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که پیشرفت‌های فنی در دور پیشین مذاکرات حاصل شده است و طرفین موظف هستند که تمرکز کامل‌شان را به مسائل برجسته علی‌الخصوص (تهدیدات) هسته‌ای و تحریم‌ها معطوف کنند.

به گزارش رویترز، مقامات تروئیکای اروپایی ضمن طرح این مسئله که "ضرب‌الاجل ساختگی" برای مذاکرات تعیین نمی‌کنند، مدعی شدند که تنها "چند هفته‌" برای رسیدن به توافق باقی مانده است.

در این بیانیه آمده است: ما شفاف ساخته‌ایم که داریم به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که تشدید برنامه هسته‌ای ایران، به‌طور کامل برجام را پوچ می‌کند.

تروئیکای اروپایی در ادامه گفتند: مذاکرات ضروری است. تیم‌های‌مان فوری و با حسن نیت جهت حصول توافق کار می‌کنند.

هشتمین دور از گفت‌وگوهای رفع تحریم عصر دیروز(دوشنبه، ۶ دی) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید و تصریح کرد که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفت‌وگوها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل‌شده در دور پیشین گفت‌وگوها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی نمودند. در این جلسه همچنین اشاره شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
0
1
این همه فشار برای چیست/ در طول سه سال گذشته چرا ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین