کد خبر: ۷۴۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۴۰
گلایه دبیرکل خانه پرستار

خلف وعده رئيس جمهور درباره پرستاران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل خانه پرستار، از وعده تحقق نیافته رئیس جمهور در خصوص کاهش ساعت کار پرستاران گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی آفتاب به نقل از مهر « محمد شریفی مقدم » به مشکلاتی که پرستاران در مسیر شغلی خود با آنها مواجه هستند، اشاره کرد و افزود:« پرستاران همواره با بیماران دردمند، کم حوصله، بدحال، سرطانی، در حال احتزار، غم آلود و اندوهگین و همچنین با افرادی مواجه هستند که بیمار خود را از دست داده اند ».

وی، همچنین از تماس مداوم پرستاران با عوامل بیماری زا و کار با مواد رایواکتیو، کار در شیفت غیرمتعارف و... به عنوان دیگری مواردی که سلامت پرستاران را تهدید می کند، نام برد و گفت:« ین شرایط باعث شده که پرستاری تبدیل به شغل استثنایی شود که هیچ شغلی در مقام مقایسه با آن نیست ».

دبیرکل خانه پرستار، یکی از مطالبات و خواسته های اصلی پرستاران را، کاهش ساعت کار عنوان کرد و افزود:« در ملاقاتی که دو سال قبل اعضای شورای عالی نظام پرستاری با احمدی نژاد داشتند، وی قاطعانه بر این موضوع تاکید کرد که مشکل ساعت کار پرستاران را در آینده نزدیک حل خواهد کرد ».

شریفی مقدم، این وعده رئیس جمهور را باعث امیدواری جامعه پرستاری دانست و ادامه داد:« برهمین اساس، کار کارشناسی انجام شد و طرحی تهیه گردید که پرستاران حداکثر 36 ساعت کار در هفته داشته باشند که این مقدار ساعت کار به تناسب سنوات پرستاران، به صورت پلکانی تا 32 ساعت کاهش پیدا می کرد ».

وی با اظهار تاسف از اینکه دو سال از وعده رئیس جمهوری می گذرد و هنوز از تحقق این طرح خبری نیست، افزود:« ساعت کار پرستاران بخش دولتی قبل از دیدار با رئیس جمهور، بین 35 تا 40 ساعت متفاوت بود اما سال گذشته با نامه ای که از وزارت بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شد، ساعت کار پرستاران به 44 ساعت در هفته افزایش یافت و همین مسئله باعث بروز تنش های فراوانی در سطح مراکز درمانی و دانشگاهی شد ».

دبیرکل خانه پرستار، تاکید کرد:« بهتر است مسئولان وعده ای ندهند و اگر می دهند، به آن عمل کنند، چون عدم تحقق وعده ها باعث دلسردی جامعه پرستاری خواهد شد و در نتیجه توان ارائه خدمات بیشتر را از او خواهد گرفت ».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین