کد خبر: ۷۴۵۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
بی‌تفاوتی نمایندگان مجلس نسبت به سلامت مردم

انتقاد شدید نماینده مجلس از محصولات کشاورزی ناسالم/ واکنش قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دو هفته آینده به موضوع علت بازگشت محصولات کشاورزی صادراتی به ایران ورود می‌کند.
انتقاد شدید نماینده مجلس از محصولات کشاورزی ناسالم/ واکنش قالیباف
آفتاب‌‌نیوز :

محسن علیزاده در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، با استناد به بند ۱۲ اصل سوم قانون اساسی طی اخطاری گفت: قرار بود راه‌های درآمد غیرنفتی دیگری برای اقتصاد کشور تعریف شود و این موضوع بار‌ها توسط رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس یازدهم اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی کشورمان، کشاورزی می‌توانست بهترین راه دستیابی به درآمد پایدار غیرنفتی باشد؛ تولید محصولات سالم و استاندارد و صادرات آن‌ها موجب کسب درآمد ارزی می‌شود. همچنین در این خصوص می‌توانستیم امنیت غذایی کشور را با برنامه ریزی دقیق و صحیح تامین کنیم.

وی در این راستا افزود: متاسفانه باخبر شدیم در روز‌های گذشته برخی محصولات صادر شده به کشور‌های همسایه برگشت خورده است، زیرا استاندارد‌های لازم را در تولید آن‌ها رعایت نکرده ایم. وزارت جهاد کشاورزی تا امروز کاهلی کرده و این امر در حالی است که مافیای بزرگ و عظیمی وجود دارد که به واردات سموم پرداخته و به سلامت جامعه فکر نمی‌کنند.

علیزاده ادامه داد: در سازمان حفظ نباتات ذیل وزارت جهاد کشاورزی، مدیرانی هستند که ویژه خواری کرده و برای عده‌ای خاص رانت ایجاد می‌کنند، باید از وزیر جهاد دعوت کرد که در برابر نمایندگان پاسخ دهد چرا چنین اتفاقی رخ داده و موجب جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی شده است. قرار بود دولت انقلابی این ویژه خواری و رانت‌ها را پاکسازی کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: مطلع هستم کمیسیون کشاورزی مجلس طی دو نوبت نشست برگزار و این موضوع را پیگیری کرده است. بر این اساس در روز سه شنبه دو هفته دیگر براساس رسیدگی‌های نظارتی، این موضوع در دستور کار قرار داشته و به آن رسیدگی خواهد شد. 

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین