کد خبر: ۷۴۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۹

نمایشگاه رنسانس در رم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایشگاهی با موضوع زندگی و هنر قرن پانزدهم در پایتخت ایتالیا روز سه شنبه در رم افتتاح شد. برگزار کنندگان این نمایشگاه در تلاشند آثار هنری رنسانس در شهر رم را که به دلیل معروفیت شهر فلورانس از چشم عامه مردم مخفی مانده به ایشان  معرفی کنند.

 

هسته اولیه این نمایشگاه 170 اثر از شاهکارهایی است که از موزه های جهان به امانت گرفته شده است. این نمایشگاه همچنین دریچه ای را برای بازدیدکننگان می گشاید تا بتوانند زندگی روزمره مردم رم  در پنج قرن پیش را از نزدیک احساس کنند.

 

بخش نخست نمایشگاه حاوی جزئیات طرح ها، معماری و بناهای مهم این شهر در قرن پانزدهم  است. با استفاده از تکنولوژی کامپیوتری بازدیدکنندگان میتوانند نگاهی دقیق به جزئیات دیوارهای شهر رم، خانه های مجلل و حتی ساختمان های اداری و دولتی آن روزگار بیندازند. از جمله این ساختمان ها می توان از بیمارستان سانتا اسپیریتو نام برد؛ این ساختمان قدیمی کاربری خود را حفظ کرده و هنوز به عنوان بیمارستان از آن استفاده می شود.

 

بخش دوم نمایشگاه به رفتار و زندگی مردم این شهر اختصاص یافته است. از سازهای موسیقی زمان رنسانس تا اسباب های خانه های مجلل در این بخش  به نمایش گذارده شده‌اند.

در همین بخش از نمایشگاه است که می‌توان اشیا مقدس آن دوره از روزگار شهر رم، وسایل مورد استفاده در مراسم دعا و نیایش و لباسهای مورد استفاده روحانیون و راهبان آن دوره را مشاهده کرد. در این بخش از نمایشگاه همچنین اطلاعاتی در مورد رفتارهای دینی مردم این شهر و شیوه برگزاری مراسم مذهبی در قرن پانزدهم را به بازدید کنندگان داده می‌شود.

 

با توجه به تعداد زیاد آثار هنری تولید شده در این قرن که یکی از دلایل آن ‌بازگشت پاپ از آوینیون بود، انتظار می رود آثار هنری نقاشان و مجسمه سازانی که برای عرضه هنر خود در قرن پانزدهم  به این شهر می آمدند، در مرکز توجه بازدید کنندگان قرار گیرد. 

از جمله نقاشانی که  آثارشان در این نمایشگاه برای دیدن عموم عرضه شده‌است، می توان به فیلیپو لیپی، فرا آنجلیکو و بونوزو بوزلی اشاره کرد. این بخش از نمایشگاه همچنین شامل چند اثر از آندره مانتگنا و پینتوریچیو (معروف ترین نقاشان دیوارهای کلیساهای شهر رم ) و دو مجسمه از میکل آنجلوست که در اواخر قرن پانزدهم ساخته شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین