کد خبر: ۷۴۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۲۳

طنز منتشر نشده «گل‌آقا» كه امام را خنداند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هنگامی كه حضرت امام خمینی(ره) حكم به آزادسازی شطرنج فرمودند، كیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) طنزی در این زمینه نوشت كه هرگز منتشر نشد.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، به نقل از فارس، در كتاب «خاطرات كیومرث صابری» كه به تازگی توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) منتشر شده، آمده است: «یادم است یك زمانی امام شطرنج را آزاد كرده بودند. روزنامه‌ها نوشتند كه حضرت امام فتواشان راجع به شطرنج و موسیقی و ... آمد. من دو كلمه حرف حساب را با فاكس می‌فرستادم اطلاعات. آن زمان یك چیزی نوشتم كه فقط هم به بیت رفت و فقط هم پیش سید احمد رفت زیر دست امام آمد و آن این بود كه حضرت امام كه قبلا ماهی اوزون برون را آزاد كرده بودند و بعدا شطرنج را آزاد كرده بودند و راجع به موسیقی هم این را گفتند و خدا ایشان را زنده نگه داشته باشد همان اصطلاحی كه خود مردم گفتند كه خدا ایشان را طول عمر همراه با عزت عنایت بفرماید كه به تدریج كم كم بقیه چیزها را هم آزاد بكنند تا ما در آخر عمری یك كیفی كرده باشیم، «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار». آقا سید احمد به آقای دعایی گفته بودند كه آقا این فاكس ما خراب شده، ایشان فرستاده بودند كه آن دستگاه فاكس را درست كنند گفته بود فاكس درست شد، حالا شما یك متنی فاكس كنید كه دعایی این دو كلمه حرف حساب را فاكس كرده بود. سید احمد هم بلافاصله خدمت حضرت امام برده بود كه امام خندیده بودند. منتها همان یك نسخه بود و ما جز به محارم، دیگر به كسی نگفتیم.»

گفتنی است روز پنجشنبه 12 اردیبهشت مراسم چهارمین سال درگذشت كیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) در بهشت زهرا و بر سر مزار وی برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین