کد خبر: ۷۴۶۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
مشکلات و گرفتاری‌های زیادی داریم و دوران سختی را می‌گذرانیم

ضرغامی: باید با مردم با هر فکر و اخلاقی که دارند زندگی کرد/ نباید بین ایرانی ها مرزبندی قائل شویم

هر کسی که به هر دلیلی خارج از ایران زندگی می کند و نباید بین ایرانی ها مرزبندی قائل شویم.
ضرغامی: باید با مردم با هر فکر و اخلاقی که دارند زندگی کرد/ نباید بین ایرانی ها مرزبندی قائل شویم
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر ‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ایرانیان ساکن در همه جای دنیا متعلق به این کشور و عضو خانواده بزرگ ما محسوب می شوند.

سید عزت الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت مرحوم استاد علی اکبر پرورش که در اصفهان برگزار شد به صورت ویدئو کنفرانس افزود: هر کسی که پیوندی با نظام، انقلاب و ایران دارد و این کشور را دوست دارد عضو این خانواده بزرگ است.

وی با بیان اینکه ایران یک جامعه بزرگ و متعلق به همه مردم داخل و خارج این کشور است ادامه داد: امروز بر اساس نگاه ارزشی و انقلابی باید با رفتار خودمان هر چه که می توانیم وحدت و اتحاد را بین اعضای جامعه بیشتر کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: مرزبندی با همه، بر خلاف نگاه اسلام و رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: انسانها با هم متفاوت هستند و هر کسی از ما یک رفتار و سلیقه ای دارد و شاید یک نفر نوع خاصی از موسیقی را می پسندد اما همه ایرانی و عضو یک خانواده هستیم.

ضرغامی با بیان اینکه جامعه ایرانیان جامعه بزرگی است که مورد غفلت قرار گرفته است خاطرنشان کرد: به نوعی با نگاه ایدئولوژیک با ایرانیان خارج از کشور برخورد شده است.

به گفته وی، هر کسی که به هر دلیلی خارج از ایران زندگی می کند و نباید بین ایرانی ها مرزبندی قائل شویم.

وی بیان کرد:امروز مشکلات زیادی در کشور داریم اما باید وحدت و اتحاد خود را حفظ کنیم در تا بتوانیم دشمنان قسم خورده را شکست دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: انقلاب متعلق به همه مردم ایران است و کسی از این نظام و کشور دل نمی کند، بلکه این نااهلان هستند که باید کنار بروند.

وی با اشاره به اینکه نباید مردم را گروه گروه و دسته بندی کنیم و با آنها مرزبندی بی جا کنیم افزود: مشکلات و گرفتاری های زیادی داریم و دوران سختی را می گذرانیم اما باید با مردم با هر فکر و اخلاقی که دارند زندگی کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مردم اصفهان در هشتم و نهم دی ۸۸ سربلند بیرون آمدند و امتحان خوبی پس دادند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فتنه ها مردم را بدرستی هدایت می کنند و از گرد و غبار فتنه نجات می دهند گفت: بر اساس رهنمودهای ایشان مردم باید مرز خود را با ضدانقلاب، سلطنت طلب و مطرب های فراری مشخص کنند.

ضرغامی با اشاره به شخصیت استاد مرحوم پرورش اظهار داشت: ایشان یک شخصیت ملی، دینی و انقلابی و مفسر ارزشمند بود.

وی ادامه داد: آقای پرورش یک چهره سیاسی و مبارز بود که مسوولیت های سیاسی و اجرایی در سطح عالی حاکمیتی داشت اما شخصیت واقعی وی هیچ وقت تحت الشعاع مسوولیتش قرار نگرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: برخی از انسانها وقتی صاحب پست و مقام می شوند دیگر کسی را نمی شناسند اما استاد پرورش یک لحظه از مسیر الهی خارج نشد.

آیین بزرگداشت مرحوم استاد علی اکبر پرورش (یاور صدیق انقلاب) شامگاه پنجشنبه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بصورت ارتباط ویدئو کنفرانس در حسینیه بنی فاطمه اصفهان برگزار شد.

پیش از مقرر شده بود که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعنوان سخنران اصلی در این مراسم حضور داشته باشد اما بدلیل سفر هیات دولت به استان قم، امکان حضور وزیر در اصفهان فراهم نشد.

سید علی‌اکبر پرورش متولد ۱۳۲۱ در اصفهان، فعال سیاسی - مذهبی و عضو حزب موتلفه اسلامی بود که در جریان انقلاب ۱۳۵۷ نقش فعال و محوری در شهر اصفهان داشت. وزیر آموزش و پرورش، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضو شورای عالی دفاع، قائم مقام دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و دو دوره نایب رئیسی مجلس از دیگر سوابق وی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین