کد خبر: ۷۴۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۲:۱۴
دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

چلسی 3 - لیورپول 2؛ اولین فینال چلسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تیم فوتبال چلسی توانست با پیروزی مقابل لیورپول به فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند. آن ها در روز اول خرداد، در دیدار نهایی به مصاف منچستر یونایتد خواهند رفت.

چلسی در بازی با لیورپول احتیاج به تنها یک تساوی بدون گل داشت تا صعود کند. اما آن ها بازی را تهاجمی آغاز کردند و بعد از موقعیت هایی که به دست آوردند، توانستند در دقیقه 33 روی حرکت «سالومون کالو» و ضربه نهایی «دیدیه دروگبا» به گل اول بازی دست یابند.

لیورپول که قبل از این گل تنها یک موقعیت خطرناک توسط «فرناندو تورس» داشت، بازی را بعد از گل در اختیار گرفت. آن ها تا اواخر نیمه اول دست به حملاتی زدند. در آغاز نیمه دوم بود که حملات آن ها شدت گرفت و روی حرکت پا به توپ «یوسی بنایون» و پاس او، تورس گل تساوی را به زیبایی به ثمر رساند.

بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا سرنوشت آن در وقت های اضاف مشخص شود. چلسی وقت اضافه اول را با حملات گسترده خود آغاز کرد و روی ضربه «میشل اسین» به گل رسید، که داور این گل را به دلیل حضور سه بازیکن موثر چلسی در منطقه آفساید، نپذیرفت. 

کمی بعدتر در دقیقه 98 روی حرکت «دیدیه دروگبا»، «سامی هیپیا» روی او خطا کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. «فرانک لمپارد» پشت توپ ایستاد و آن را بر خلاف جهت حرکت «پپه رینا» وارد دروازه لیورپول کرد. چند دقیقه بعد، این بار دروگبا در محوطه جریمه خودی هیپیا را نقش بر زمین کرد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

در آخرین لحظات نیمه اول وقت اضافه، دیدیه دروگبا با حرکتی مشابه گل اول بازی، گل سوم تیمش را هم از زاویه موافق و زیر دستان رینا به ثمر رساند. لیورپول در نیمه دوم دست به حملاتی چند زد، اما بازیکنان این تیم نتوانستند کار زیادی از پیش ببرند و تنها روی اشتباه «پتر چک» که نتوانست ضربه آرام «رایان بابل» را مهار کند به گل رسیدند تا بازی با نتیجه سه بر دو به سود لیورپول خاتمه یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۲
0
0
کمی بعدتر در دقیقه 98 روی حرکت «ميشائيل بالاك»، «سامی هیپیا» روی او خطا کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین