کد خبر: ۷۴۶۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
دیدار رئیس جمهور با مراجع تقلید در قم

آیت الله جوادی آملی خطاب به رئیسی: ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشور‌ها تعامل می‌کنیم

آیت الله جوادی آملی گفتند: ما هرگز در را به روی خود نمی‌بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشور‌ها تعامل می‌کنیم. آن‌ها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند.
آیت الله جوادی آملی خطاب به رئیسی: ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشور‌ها تعامل می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

مرجع تقلید شیعیان در دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان داشتند: خداوند مردم را «کریم» آفرید؛ «وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنِی آدَمَ»، روی این اصل کشور را کمیته امدادی اداره کردن برخلاف فرهنگ خلقت است، انسان همانند حیوان نیست که صرفا به دنبال سیر کردن شکم خود باشد، خداوند انسان را با کرامت خلق کرد و دستور داد کرامت انسان محفوظ باشد.

وی ادامه دادند: به دلیل همین تاکید اسلام بر حفظ کرامت انسان است که مزدوری در اسلام نهی نشده است، علما این نهی را حمل بر کراهت کرده‌اند اما برخی از کراهت بالاتر نیز گفته اند، سفارش اسلام این است که شما باید کنار سفره خود بنشینید، پیامبر(ص) دست کارگری را بوسید که برای خود کار می‌کرد، نه اینکه فردی که برای دیگری کار می کند.

آیت الله جوادی آملی تاکید کردند: مسئولان باید همت بلند داشته باشند و بدانند که مدیریت و اقتصاد یک کار علمی است، باید همه تلاش کنند که مردم محترمانه و آبرومندانه زندگی کنند چرا که فقر به معنای نداشتن و نداری نیست، اسلام به شخص ندار، فقیر نمی گوید! در فرهنگ اسلام، فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، چنین فردی به هیچ کس اعتماد نخواهد کرد. در بیان قرآن، اقتصاد عامل قیام و ایستادگی جامعه است اگر اقتصاد خراب باشد و ستون فقرات جامعه مشکل داشته باشد، مجبور خواهد بود به دیگران باج بدهد.

وی با تاکید بر لزوم خودکفایی کشور در عرصه های مختلف ابراز داشتند: ما هرگز در را به روی خود نمی بندیم، ما با کسی قهر نیستیم و با همه کشورها تعامل می کنیم. آن ها نیز باید مودب باشند و ادب را در مقابل ما رعایت کنند، اما ما پس از دست دادن با آنها، باید انگشتان خود را بشماریم، این معنای استقلال است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کردند: توسعه در کار و تولید باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، کشور این ظرفیت را دارد، باید تولیدکنندگان تشویق شوند و دولت هم آنها را هدایت و مراقبت کند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گزارشی از اقدامات دولت به ویژه در بخش های اقتصادی و نیز اقدامات صورت گرفته در سفر استانی به شهر مقدس قم، ارائه کرد.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین