کد خبر: ۷۴۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۹

پاپ: قرآن برای من کتابی عزیز است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پاپ بندیکت شانزدهم گفت: «قرآن برای من کتابی عزیز است». 

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پاپ بندیکت شانزدهم و مهدی مصطفوی مشاور احمدی‌نژاد، روز گذشته در واتیکان دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
هیات هشت نفره ایرانی که به ریاست دکتر مهدی مصطفوی به واتیکان سفر کرده‌بود پس از مراسم نماز عشاء ربانی با پاپ بندیکت شانزدهم در دفتر وی در واتیکان دیدار کرده و به گفت‌و‌گو نشستند. 

در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، پاپ ضمن اظهار خرسندی از سفر هیات ایرانی به واتیکان و ملاقات با وی در مورد آغاز ششمین دور گفت و گوی اسلام و کلیسای کاتولیک گفت: «مطالب بحث شده در این نشست به اطلاع من رسید که بسیار مطالب مهم و قابل توجهی بوده‌اند». 

پاپ بندیکت شانزدهم ضمن اشاره به موضوع مهم این دور از گفت و گوهای اسلام و کلیسای کاتولیک اظهار داشت: «ایمان و عقل دو موردی هستند که دنیای امروز بیشتر نیاز دارند وظیفه ما هست که این نیاز جامعه را برطرف کنیم». 

مهدی مصطفوی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار خطاب به پاپ گفت: «معتقدم دنیای امروز بسیار بیشتر از گذشته به ایمان و عقل نیاز دارد».
 
رئیس هیات ایرانی با اشاره به مباحث مطرح شده در این دور از گفت و گوها خاطرنشان کرد: «در ملاقات‌های انجام شده توافق شد که دامنه همکاری‌های بین جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی نیز گسترش یابد». 

مشاور رئیس جمهور افزود: «آمادگی داریم که این روابط را گسترش دهیم و همکاری‌های کاملی داشته باشیم». 

پاپ بندیکت شانزدهم نیز گفت: «من هم به نوبه خود ابراز امیدواری می‌کنم که این همکاری‌ها روز به روز بهتر شده و افزایش یابد». 

در پایان این دیدار دکتر مهدی مصطفوی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید گفت: «قران کتاب مقدس مسلمین را به شما هدیه می‌کنم».
پاپ بندیکت شانزدهم نیز پس از دریافت کلام‌الله مجید اظهار داشت: «این هدیه بسیار ارزشمند است و انتظار داشتم که این کتاب ارزشمند و گرانقدر را از شما دریافت کنم و این هدیه برای من بسیار عزیز است». 

گفتنی است در این دیدار دکتر خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، قمی عضو شورای عالی انقلابفرهنگی، دکتر علمی معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر پارسانیا از اساتید دانشگاه باقرالعلوم قم، مسجد جامعی و دکتر گواهی از وزارت امور خارجه، دکتر رسولی پور سرپرست مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز دکتر مصطفوی را همراهی نمودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین