کد خبر: ۷۴۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۰۷
فرمانده کل قوا تأکید کردند:

تقویت روزافزون نیروهای مسلح برای جنگ طلبی و حمله به دیگران نیست

مُهر باطل و سیاه در تاریخ به نام بوش ثبت شده‌است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا عصر امروز در مراسم نظامی مشترک یگانهای نیروهای مسلحِ استان فارس، در شیراز، نیروهای مسلح را دژ امنیت و آرامش ملت خواندند و تأکید کردند: «این دژ مستحکم باید با نوآوری و ابتکار، هرروز قوی‌تر و اطمینان بخش‌تر شود».

در ابتدای ورود رهبر انقلاب به محل برگزاری مراسم در مرکز نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و ایشان در مقابل یادمان شهدا، ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهیدان دلاور نیروهای مسلح ادای احترام کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگانهای ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مستقر در میدان سان دیدند و جانبازان حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم مشترک نظامی، دفاع مقتدرانه ملت و نیروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس را از جمله عوامل اثبات اقتدار ایران در عرصه های جهانی برشمردند و افزودند: «نظام اسلامی حتی هنگامی که مورد تجاوز نظامی صدام و حامیانش قرار گرفته بود هیچگاه فکر تجاوز و اشغال کشورهای دیگر را به ذهن خود راه نداد بنابراین تقویت روزافزون نیروهای مسلح برای جنگ طلبی و حمله به دیگران نیست بلکه سیاستهای متجاوزانه سلطه طلبان جهانی، به همه ملتها هشدار می‌دهد که ساخت درونی خود را تقویت کنند و از آمادگیهای لازم برخوردار باشند».

فرمانده کل قوا تهدیدات و سخنان خشن مقامات و بلندگویان استکبار را جنگ روانی خواندند و افزودند: «همه می‌دانند که دشمنان ملت ایران جرأت و گستاخی حمله به این ملت بزرگ و کهن را ندارند چرا که وارد میدانی خواهند شد که خروج از آن ممکن نیست اما با وجود این نیروهای مسلح باید روز به روز آماده‌تر و قوی‌تر شوند».

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اشغال عراق و افغانستان به دست متجاوزان امریکایی افزودند: «اشغالگران با پیام امنیت و آزادی وارد عراق شدند اما مردم عراق در 5 سال اخیر ناامن ترین دوران زندگی خود را تحمل کرده‌اند چرا که طبیعت ابرقدرتها بر بی تقوایی، اشغالگری و ناامنی تکیه دارد و مواضع مستحکم نظام اسلامی و ملت ایران در مقابل امریکا نیز ناشی از شناخت همین طبیعت سلطه گران است».

ایشان دوران ریاست جمهوری بوش را ناامن ترین دوران تاریخ معاصر دانستند و افزودند: «بوش چند ماه دیگر می‌رود و مشکلات ناشی از اقدامات خود را به نفر بعدی منتقل می‌کند؛ اما مُهر باطل و سیاه در تاریخ به نام او ثبت شده و پرونده تاریک او به علت ایجاد ناامنی در جهان گسترش تروریسم و اشغال و جنایت همیشه گشوده خواهد ماند».

رهبر انقلاب اسلامی اسلام خواهی، استقلال طلبی، نفی سلطه پذیری و اعتماد به جوانان مومن در سراسر کشور را نتایج شعارها و افکار پرعظمت امام حکیم و بزرگوار برشمردند و افزودند: «ملت بزرگ ایران و میلیونها جوان دلاور، مصمم و مومنِ «شهری، روستایی، عشایری و دیگر قشرها»، پشتوانه عظیم نیروهای مسلح به شمار می‌روند و نیروهای مسلح دلگرم به این نیروی بی پایان، باید روز به روز هوشیارتر و آماده تر شوند».

ایشان همچنین با تجلیل از شجاعت و دلاوری یگانهای ارتشی، سپاهی، بسیج شهری، بسیج عشایر و نیروی انتظامی استان فارس در 8 سال جنگ تحمیلی افزودند: «اعلام آمادگی جوانان دلاور فارس برای تداوم این راه پرافتخار، خاطره انگیز و امیدبخش است».

در این مراسم امیر سرتیپ دادرس فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: «نیروهای مسلح با استفاده از مبانی علمی و تحقیقاتی به تقویت همه‌جانبه خود پرداخته و با اجرای رزم نوین از آمادگی‌های لازم برخوردارند».

سرتیپ دوم حسین شکوهی فرمانده ارشد ارتش در استان فارس هم گزارشی از هماهنگی و توان نظامی نیروهای مسلح مستقر در استان بیان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین