کد خبر: ۷۴۶۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
تبلیغات

راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار ایران

در این مقاله سعی کردیم تا مهمترین نکات و چیز‌هایی که باید در خرید تلویزیون به آن دقت کنید را بررسی کنیم و شما پس از خواندن این مقاله میتوانید با دید بهتری تلویزیون خود را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید. در نهایت اگر قصد خرید تلویزیون از بهترین برند‌های موجود در بازار ایران را دارید میتوانید به وب سایت لوازم خانگی صنیع خانی سر بزنید و محصولات مد نظر خودتان را با بهترین قیمت و بالا‌ترین کیفیت با ضمانت گارانتی و سلامت کالا سفارش دهید تا در درب منزل تحویل بگیرید.
راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار ایران
آفتاب‌‌نیوز :

امروزه تلویزیون به یکی از ضروری‌ترین لوازم خانه تبدیل شده است که تقریبا در تمامی خانه‌ها وجود دارد. با خرید تلویزیون میتوانید اخبار و بازی‌های ورزشی را دنبال کنید و به تماشا آن‌ها بپردازید. همچنین با پیشرفت تکنولوژی امروزه با تلویزیون میتوانید انواع بازی‌های سرگرمی و در اینترنت فعالیت داشته باشید. اما با توجه به برند‌های زیاد و کیفیت ساخت بالا انتخاب تلویزیونی که ارزش خرید داشته باشد کمی سخت است و شاید شمارا کمی گیج کند. در این مقاله تیم لوازم خانگی صنیع خانی مهمترین فاکتور‌هایی که باید در هنگام خرید تلویزیون به آن دقت کنید را مورد بررسی قرار میدهد و برترین برند‌های خرید لوازم خانگی و همچنین تلویزیون را بازگو میکنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید و از خرید خود لذت ببرید.

مهمترین فاکتور‌ها در هنگام خرید تلویزیون

در این قسمت مهمترین فاکتور‌هایی که در خرید تلویزیون باید به آن دقت کنید را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار ایران

  • نمایشگر

در بازار نمایشگر‌های زیادی داریم که ۴ تا از رایج‌ترین آن‌ها LCD,LED,OLED,QLED است که در به راحتی در بازار پیدا میشوند. البته در ادامه مقاله هر یک از این نمایشگر هارا بررسی کرده ایم و مزایا معایب هر کدام را گفته ایم، ولی این موضوع بسیار مهم است و در طولانی مدت تاثیر آن را بر روی تلویزیون خود مشاهده خواهید کرد.

کیفیت صفحه نمایش (رزولوشن)

قطعا یکی از مهمترین فاکتور‌ها در خرید تلویزیون رزولوشن آن است که با توجه به این موضوع میتوانید تلویزیونی انتخاب کنید که همیشه برای شما لذت بخش باشد و از تماشای فیلم و سریال در آن خسته نشوید. امروزه بیشتر تلویزیون‌ها دارای کیفیت ۴ K, Full HD , UHD هستند که باید با توجه به نیاز خودتان یکی از موارد را انتخاب کنید. البته که کیفیت ۸ K نیز موجود است که از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است.

فناوری HDR

HDR در واقع مخفف کلمه High Dynamic Range به معنای محدوده دینامیکی بالاست که کنتراست بالایی ارائه میدهد. تلویزیون‌های سازگار با HDR اکنون رایج شده اند و جزو مهمترین فاکتور‌ها در تلویزیون قرار گرفته است. HDR کمک میکند تا رنگ‌های داخل تلویزیون واقعی‌تر بنظر برسند و با کنتراست بالا باعث میشود تا تمامی رنگ‌های داخل یک تصویر به خوبی نمایش داده شوند.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش شاید مهمترین فاکتور برای خریداران ایرانی باشد که بیشتر به سایز تلویزیون اهمیت میدهند. این فاکتور رابطه زیادی با بودجه شما دارد و هر چه بودجه بیشتری برای خرید تلویزیون داشته باشید طبیعتا میتوانید تلویزیون بزرگتری را خریداری نمایید. امروزه در همه ابعاد تلویزیون موجود است و شما با توجه به فضای خانه خود و بودجه یکی را انتخاب میکنید.

برند تولید کننده

امروزه در سراسر دنیا تولید کنندگان زیادی وجود دارند که انتخاب بین آن‌ها واقعا کمی سخت است. تلویزیون نیز هم برند‌های خارجی در ایران موجود میباشند و هم خارجی که انتخاب ما به شما انتخاب یک تلویزیون ایرانی است. زیرا از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند و همچنین قیمت مقرون بصرفه تری نسبت به رقبا خارجی دارند که برای شما خوشایند است.

بودجه شما

در نهایت اصلی‌ترین و مهمترین فاکتور شما در خرید تلویزیون بودجه شما است که با توجه به بودجه باید تلویزیون خود را انتخاب کنید. تمامی مواردی که تا اینجا گفتیم رابطه مستقیمی با بودجه شما دارد که بسته به هزینه‌ای که میخواهید بکنید تلویزیون خود را انتخاب میکنید. طبیعی است که هر چه هزینه بیشتری بکنید تلویزیونی با قابلیت‌های بیشتر دریافت میکنید.

راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار ایران

انواع تلویزیون‌ها با صفحه نمایش‌های مختلف

اکنون که با مهمترین فاکتور‌ها در هنگام خرید تلویزیون آشنا شدیم و یکی از فاکتور‌ها اهمیت صفحه نمایش بود در این قسمت میخواهیم انواع صفحه نمایش‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم و اینکه چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در ادامه ۴ نوع صفحه نمایش را با هم بررسی میکنیم که بیشتر تلویزیون‌ها از این ۴ صفحه نمایش استفاده میکنند.

  • صفحه نمایش LCD

صفحه نمایش LCD یک صفحه نمایش قدیمی است که اولین بار در دهه ۱۹۶۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفتند. این صفحه نمایش‌ها در نور بالا و فضای باز عملکرد خوبی ندارند، ولی با کم زیاد کردن نور صفحه میتوانید تا حدی این عملکرد را پوشش دهید. امروزه صفحه نمایش LCD دیگر قدیمی شده و مورد استفاده قرار نمیگیرد از معایب این صفحه نمایش نیز میتوان به کنتراست کم، زاویه دید محدود و مصرف انرژی بالا نسبت به سایر صفحه نمایش‌ها در نظر گرفت.

  • صفحه نمایش LED

بعد از LCD، LED به بازار آمد و به سرعت در بازار محبوب شد و امروزه نیز هنوز بسیاری از تلویزیون‌ها از این صفحه نمایش ساخته میشوند. یکی از دلایلی که این صفحه نمایش هارا بسیار محبوب کرده این است که هیچ آسیبی به چشم‌ها نمیرسانند و همچنین استفاده پرکاربرد از LED در خانه‌ها باعث شده تا این تکنولوژی بسیار محبوب باشد. از معایب این صفحه نمایش نیز باید به عمر محدود آن‌ها و کاهش نور در طول زمان اشاره کرد.

  • صفحه نمایش OLED

این صفحه‌نمایش دارای رنگ‌های غنی با کنتراست بالا می‌باشد و حرف O از کلمه‌ی Organic می‌آید و با زاویه دید وسیع و مصرف انرژی کم باعث شده تا نسبت به سایر صفحه نمایش‌ها متمایز باشد. این صفحه نمایش از لایه‌های کربنی بجای سیلیکون و گالیوم در LED‌ها برخوردار است و همچنین هر پیکسل توانایی فراهم کردن نور مورد نیاز خودش است که کربن منبع اصلی تولید نور میباشد. با این تکنولوژی همچنین امکان تولید تلویزیون‌های منحنی فراهم ده است و نسل جدیدی از تلویزیون هارا به ارمغان آورده است. یکی از معایبی که میتوان به این تکنولوژی گرفت قیمت بسیار بالای آن است.

  • صفحه نمایش QLED

این صفحه نمایش مبتنی بر فناوری نقطه کوانتوم است که در تلویزیون‌های سامسونگ با تولید حجم رنگ ۱۰۰ درصد به نمایش میگذارد. با این فناوری شما از راه دور میتوانید همه دستگاه‌های خود را زیر نظر داشته باشید. طول عمر بسیار بالا و کیفیت زیاد از مزایای این فناوری جدید است که شمارا به تماشای تلویزیون ترغیب میکند. این فناوری به دلیل اینکه جدیدتر از سایر صفحه نمایش‌ها است طبیعتا از قیمت بالایی نیز برخوردار است که کمی شاید گران بنظر برسد.

بهترین برند‌های تولید کننده تلویزیون‌های ایرانی و خارجی

تولید کنندگان ایرانی و خارجی بسیار زیادی وجود دارند که با یکدیگر رقابت میکنند و همگی آن‌ها از کیفیت واقعا بالایی برخوردار هستند. تولید کنندگان ایرانی با نهایت کیفیت ساخت محصولات خوبی را به بازار عرضه میکنند که توانایی رقابت با برند‌های خارجی را دارند که از این نظر بسیار خوب است که میتوانید با قیمت پایینتر محصولات ایرانی خوبی را دریافت کنید. در ادامه بهترین برند‌ها برای خرید تلویزیون را نام میبریم.

برند‌های خارجی:

  • سامسونگ

سامسونگ یک برند نام آشنا در حوزه لوازم خانگی است که همچنین در قسمت تکنولوژی نیز یکی از برترین‌های جهان است. سامسونگ همیشه جزو بهترین برند‌های خرید تلویزیون و لوازم خانگی بوده است که شما اگر به دنبال یک خرید مطمئن و خارجی هستید سامسونگ بهترین انتخاب میتواند باشد. این برند کره‌ای محصولاتش در بازار ایران خیلی سخت پیدا میشود و همچنین از قیمت بسیار بالایی برخوردار است که از لحاظ قیمت اصلا پیشنهاد نمیشود. اما باید در نظر داشته باشید که جزو برترین برند‌های جهان است.

  • ال جی

ال جی یکی دیگر از برند‌های نام آشنا در حوزه لوازم خانگی است که همیشه محصولاتش کیفیت بالایی داشته است و هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکرده است. این برند نیز مانند سامسونگ در بازار ایران به سختی یافت میشود و از قیمت بالایی نیز برخوردار است که واقعا پیشنهاد نمیشود. اما ال جی نیز یک برند جهانی است و در سرتاسر جهان محصولات ال جی وجود دارد که نشان از با کیفیت بودن محصولات این شرکت است.

  • تی سی ال

یک برند چینی که محصولاتش در ایران زیاد هستند و به راحتی میتوانید آن‌ها را خریداری کنید. شاید برند تی سی ال به اندازه ال جی و سامسونگ شناخته شده نباشد، اما حدود ۱۰ درصد از بازار جهانی را به خودش اختصاص داده است که به برترین تولید کننده چینی تبدیل شده است. همچنین این برند با همکاری شرکت مادیران محصولات خودش را در بازار ایران وارد میکند و با قیمت بسیار بهتر نسبت به سامسونگ و ال جی میتوانید تهیه کنید. پس پیشنهاد ما به شما اگر قصد خرید تلویزیون خارجی را دارید این برند است، زیرا از کیفیت بالا و قیمت مقرون بصرفه تری نسبت به سایر برند‌ها برخوردار است.

برند‌های ایرانی:

  • جی پلاس

جی پلاس یک شرکت تلید کننده لوازم خانگی زیر نظر مادیران است که محصولات خوبی را همیشه روانه بازار کرده است. محصولات این برند از عمر بالایی برخوردار هستند و تا سال‌ها میتوانند برای شما کار کنند، اما باید قبول کرد که به برند‌های خارجی مانند سامسونگ نخواهد رسید. البته این را هم در نظر داشته باشید تلویزیون ۱۵ میلیونی را نباید با تلویزیون ۷۰ میلیونی مقایسه کرد. اما تلویزیون‌های جی پلاس با توجه به قیمتی که دارند ارزش خرید بالایی دارند و یکی از انتخاب‌های شما در خرید تلویزیون میتواند باشد.

  • ایکس ویژن

یکی دیگر از شرکت‌های زیر نظر مادیران است که در ابتدا محصولات ال جی را مونتاژ میکرد، اما رفته رفته خود را از زیر سایه ال جی بیرون کشید و امروزه قطعات را خودش تولید میکند و به یک برند کاملا ایرانی تبدیل شده است. این تلویزیون‌ها کاربرد گسترده تری نسبت به جی پلاس دارند و از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار هستند که پیشنهاد ما به شما در خرید تلویزیون از برند ایرانی تلویزیون‌های ایکس ویژن است.

یک خرید اینترنتی مطمئن و مقرون بصرفه

در این مقاله سعی کردیم تا مهمترین نکات و چیز‌هایی که باید در خرید تلویزیون به آن دقت کنید را بررسی کنیم و شما پس از خواندن این مقاله می‌توانید با دید بهتری تلویزیون خود را انتخاب کنید و از آن لذت ببرید. در نهایت اگر قصد خرید تلویزیون از بهترین برند‌های موجود در بازار ایران را دارید میتوانید به وب سایت لوازم خانگی صنیع خانی سر بزنید و محصولات مد نظر خودتان را با بهترین قیمت و بالا‌ترین کیفیت با ضمانت گارانتی و سلامت کالا سفارش دهید تا در درب منزل تحویل بگیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین