کد خبر: ۷۴۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۵
امام جمعه موقت تهران:

آمریكا اگر می‌توانست به ایران حمله می‌كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران گفت: « مطمئنا از زمان پیروزی انقلاب تا كنون اگر آمریكا می‌توانست به ایران حمله می‌كرد؛ همانطور كه در 50 سال اخیر به 25 كشور جهان مستقیم یا غیرمستقیم حمله كرده، پس اگر به ایران حمله نكرده دلیلش این نیست كه نخواسته، بلكه نتوانسته».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب،سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی گفت: «مجلسی‌ها را به رفاقت دعوت می‌كنیم؛ زیرا رقابت تمام شده و آنها باید برای حل مشكلات مردم وارد صحنه شوند».

وی با بیان این كه اكثریت و اقلیت مجلس هم شكل گرفته ، اظهارداشت:« از اكثریت انتظار می رود با بلندنظری تعامل سازنده با اقلیت داشته باشند و از اختلاف سلیقه به عنوان فرصت استفاده كند؛ زیرا طرح‌ها با تضارب آرا پخته‌تر می‌شوند». 


خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: «‌اقلیت مجلس هم به فكر مصالح ملی و به فكر این باشد كه كشور عزیز شود، همه بدانند كه سوار یك كشتی هستند و سرمایه‌ی اصلی‌شان قانون اساسی ، ولایت فقیه و خط امام است كه باید از آن پاسداری كنند. تریبون مجلس هم باید تریبون وحدت و صفا باشد و از آن فریاد ایمان و استكبارستیزی شنیده شود؛ زیرا آن چه مهم است مصالح كلان كشور و موفقیت نظام است ». 

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال گذشته به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی تاكید كرد: «باید بدانیم اگر سال 86 تمام شده ضرورت این اتحاد و انسجام پایان پذیر نیست؛ به‌ویژه برای مسوولان نظام اسلامی، آنها باید بدانند اختلاف سلیقه‌ها را به تریبون‌ها نكشانند؛ زیرا این امر مایه شادی دشمنان است». 

خاتمی تصریح كرد: «می‌توان اختلاف‌ها را با قانون‌گرایی حل كرد، اگر نه، قانون مرجع حل اختلاف است، چه سود و فایده‌ای از تریبونی كردن برخی مسائل برده می‌شود»؟

امام جمعه موقت تهران هم‌چنین با اشاره به وقوع خشكسالی در بخش‌هایی از كشور اظهار داشت:« باید خاضعانه از خدا طلب مغفرت كرد، آن‌گاه آسمان خواهد بارید تا سیرابتان كند؛ یعنی ارتباطی بین استغفار و بارندگی وجود دارد. همه ما یك مجموعه هستیم و باید برای بارش باران دعا كنیم».

وی در ادامه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان فارس گفت: «استقبال با شكوه دلاورمردان شجاع فارس بیعت مجدد با ولایت و ایستادگی بر سر آرمان‌هاست، هم‌چنین باید به سخنان مقام معظم رهبری در این سفر هم توجه كرد. فرمایشات ایشان دستورالعمل و سیاست‌گذاری است كه مسوولان باید آن را به كار ببندد».

سید احمد خاتمی در بخش دیگر سخناش با اشاره به تكرار ادعاهای واهی حمایت از تروریسم از سوی مسوولان آمریكایی علیه ایران خاطر نشان کرد: «اگر دنیا به دنبال تروریست می گردد در راس آن دولت جنایتكار آمریكاست و دولت غاصبی به نام اسراییل كه به صراحت می گوید سران مخالف را در لیست ترور دارد و ترور هم می‌كند، آن وقت آمریكا همه هستی‌اش را در دفاع از این رژیم گذاشته است، حال آن كه ایران چوب تروریسم را خورده و بزرگانش را در این راه از دست داده است».

وی افزود:« اخیرا یكی از كاندیداهای بی‌شخصیت امریكا گفته اگر ایران به اسراییل حمله كند آن را محو می‌كنیم، ننگ است برای مردم آمریكا كه رییس‌جمهورشان نوكر بی اراده اسراییل باشد و ننگ است برای این كاندیداها كه فكر می‌كنند با شعارهای نوكری اسراییل رای می‌آورند. آن چه مسلم است این كه ایران از زمان پیروزی انقلاب به هیچ كشوری حمله نكرده و قصد حمله هم ندارد؛ اما اگر بخواهند ما را مورد حمله قرار دهند جانانه دفاع می‌كنیم، آن وقت دشمنان می فهمند برخورد با ایران بازی با دم شیر است» .

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان كرد:« مطمئنا از زمان پیروزی انقلاب تا كنون اگر آمریكا می‌توانست به ایران حمله می‌كرد؛ همانطور كه در 50 سال اخیر به 25 كشور جهان مستقیم یا غیرمستقیم حمله كرده، پس اگر به ایران حمله نكرده دلیلش این نیست كه نخواسته، بلكه نتوانسته».

وی افزود: «اگر دیوانه‌های واشنگتن یا تل‌آویو به اقدامی دست بزنند ملت ایران آن‌چنان سیلی‌ای به آن‌ها می‌زند كه نتوانند از جای خود برخیزند».

خاتمی در ادامه با بیان این كه آمریكا در پی نسل‌كشی مسلمانان است به محاصره طولانی‌مدت غزه اشاره كرد و افزود:« آنها با كشتن بی‌گناهان جشن می‌گیرند، آمریكا كه از حامیان خط مقدم اسراییل است، نمی‌گذارد سازمان ملل حتی یك خط بیانیه‌ در محكومیت این اقدام صادر كند. شهرك شیعه‌نشین صدر در عراق هم در محاصره است و امریكا خیال دارد همان اتفاقی را كه در غزه اتفاق افتاده، در این جا تكرار كند».

وی در ادامه با بیان این كه وقتی امریكا با اسلام طرف است باید دنیای اسلام بسیج شود، گفت:« اما متاسفانه در همین شرایط برخی كشورهای اسلامی با وزیر خارجه دولت نامشروع اسراییل خوش و بش می‌كنند و حرف‌های آمریكایی‌پسند می‌زنند. آنها بازی آمریكا را خورده‌اند كه بحث جزایر سه گانه را مطرح می‌كنند». 

خاتمی با بیان این كه جزایر سه گانه ایرانی هستند و خواهند بود، یادآور شد: «آمریكا و اسراییل بدانند ظلم دوامی ندارد؛ همان طوركه تاریخ بشریت نشان داده است. رییس‌جمهور كنونی امریكا با پرونده سیاه سراسر جنایت و ناامنی، ذلت‌مندانه در حال رفتن است، اسراییل هم بدانند این فشارها زمینه انتفاضه‌ی دیگر خواهد شد كه روز آنها را به شام سیاه تبدیل می‌كند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین