کد خبر: ۷۴۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۵
امام‌جمعه مشهد:

برنده انتخابات در درجه اول خدا و امام زمان بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:علم‌الهدی گفت: برنده این انتخابات در درجه اول خدا و امام زمان(عج) بودند به خاطر آنکه افراد دین‌مدار و متدین وارد عرصه تصمیم‌گیری درباره سرنوشت یک نظام وابسته به ائمه(ع) و وجود اقدس بقیه‌الله اعظم(عج) شدند. 

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد كه در حرم مطهر رضوی برگزارشد، با گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری و تکریم مقام پر فضیلت معلم، افزود: خوشبختانه امروز با همه حرف‌ها، فضا و جریان‌های آموزشی کشور رو به تعالی و پیشرفت است. امروز در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان دختر، دانشجویان چادری بیش از افراد بدحجاب هستند و ارزش حاکم بر دبیرستان‌های دخترانه، جریان چادر و حجاب است.

وی گفت: اگر امروز در مجتمع های آموزشی بعضی مشکلات عقب‌افتادگی وجود دارد، نباید گفت که معلم مقصر است، چرا که ما در مقام تامین شرایط معلم، آن‌طور که باید و شاید اقدام نکرده‌ایم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: شما چطور از یک معلمی که نگران بیماری فرزندش است و پول درمان او را ندارد و یا نگران اجاره مسکنش است که با حقوق مختصر خود نمی‌تواند آن را بپردازد، انتظار دارید فرزندتان را سر کلاس تربیت کند و آموزش بدهد؟ شما چه توقعی از معلمی که نگران ضروریات و نیازهای اولیه زندگی‌اش است، دارید؟

وی افزود: جریان‌های مسوول نظام باید روی امنیت و رفاه معلمان برنامه‌ریزی کنند. این درست نیست که یک کارشناس اقتصادی در گوشه‌ای بنشیند و بگوید برای پیشگیری از تورم و رشد نقدینگی باید 20 درصد از بودجه ادارات کم کنیم، بعد بیایند از هر وزارتخانه 20 درصد کم کنند و به سراغ وزارت آموزش و پرورش که 95 درصد بودجه‌اش هزینه پرسنل وزارتخانه و تنها 5 درصد بودجه اضافه بر هزینه پرسنلی دارد، نیز بیایند.

وی گفت: نتیجه آن اقدام، این می‌شود که آقا یا خانم معلمی که هر روز سوار مینی‌بوس می‌شود و چند فرسخ را روز و شب طی می‌کند تا جامعه را پرورش دهد، آخر برج به او بگویند که حق‌التدریس شما را نداریم و حقوق او را به تعویق بیندازیم. در یک کشور مذهبی و اسلامی، این امر قابل تحمل نیست.

وی افزود: چرا هیچ مهندسی، پزشکی، مدیرکل و هیچ وزیری حقوق معوقه ندارد و فقط معلمان زحمتکشی که ناموس این مملکت به دست آنان سپرده می‌شود، مطالبات معوقه دارند؟ که پول نداشته باشند اجاره مسكن، پول تلفن و آب خود را بپردازند و بعد هم به او بگوییم چشمت کور، برو سر کلاس و بچه مردم را تربیت کن!

او اظهار داشت: شما مردم هم که بچه خود را از صبح به دست این خانم یا آقای معلم می‌سپارید نیز، مسوول هستید، چرا که او فرزند تو را تربیت می‌کند، درس می‌دهد و او را با اخلاق انسانی می‌سازد، آن وقت شما چقدر نسبت به زندگی آن معلم دغدغه دارید؟

امام جمعه مشهد گفت: باید یک احساس مسوولیت نسبت به معلم و سرنوشت او پیدا کنیم، چرا که او عمری را برای تربیت فرزندان ما جان‌خواهانه وقت می‌گذارد. نباید به برنامه‌ریزی‌های دولت و مجلس در خصوص حق معلمان اکتفا کنیم که همه بالا و پایین شدن‌های ‌آن، به معلم زحمتکش فشار بیاورد.

وی در ادامه با تشکر از حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم، اظهار داشت: حضور 60 درصدی مردم در انتخابات، دشمنان اسلام را ناامید کرد و این همه حرکت‌ها، فعالیت‌ها و تبلیغات دشمنان ثابت کرد که آنها با چه چیزی دشمن هستند، یکی با خدا و دین خدا و دیگری با شما مردم که نمی‌خواهند سرنوشت شما به دست خودتان باشد.

وی افزود: خوشبختانه مشارکت حداکثری و حضور شما، مشت محکمی بر دهان عناصر نابکار استکبار بود و بهترین آرم مقاومت و پایمردی شما مردم باایمان، بر پایه یک نظام الهی و وابسته به ولایت و پیغمبر(ص) و اولیاء خدا بود، چرا كه حضور شما مردم، حرکت بسیار ارزشمندی در سطح دفاع از این نظام بود.

امام جمعه مشهد همچنین از انتخاب افراد اصلح به وسیله مردم در انتخابات مجلس تشکر کرد و افزود: این انتخاب دقیقاً نشان داد که گزینه‌های مردم، افراد متدین هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علم‌الهدی خاطرنشان كرد: این امر دلالت بر آن دارد که خوشبختانه در جامعه ما، دین‌مداری در حال توسعه و حاکمیت دین در حال گسترش است و دین‌گرایی و خداگرایی مردم به جایی می‌رود که حرف اول را در سیاست و نظام می‌زند.

خطیب جمعه مشهد تصریح كرد: از شما مردم متدین و ولایت‌مدار مشهد نیز تشکر می‌کنم که با گزینش‌های خودتان نشان دادید که دین در شما اصالت دارد و شما به طرف افراد متدین گرایش دارید؛ امیدواریم این توجه، گرایش و دین‌گرایی شما مقبول ساحت مقدس امام رضا(ع) قرار گیرد.

علم‌الهدی همچنین از رعایت اخلاق انتخاباتی توسط مردم، نامزدها و جناح‌ها تشکر کرد و افزود: خوشبختانه روز به روز بر رشد مردم ما افزوده می‌شود. در عرصه انتخابات نیز کاملاً از بد اخلاقی‌ها و رقابت‌های ناسالم سیاسی اجتناب شد و شاهد حرکت‌های سنگین، متین و خداپسندی که به دور از هرگونه بداخلاقی و نشان دهنده رشد روز افزون جامعه است، بودیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در فضای انتخابات، فضای باز و آزادی برای ارائه همه افراد، جریان‌ها و جناح‌ها در کشور فراهم بود و کوچکترین محدودیت برای هیچ کاری از جناح‌هایی که در عرصه انتخابات حضور داشتند، وجود نداشت. هر چند در گوشه و کنار برخی زیاده‌گویی‌ها توسط برخی از افراد صورت گرفت که عواطف مردم الهی ما را، مقداری جریحه‌دار کرد.

وی افزود: با این وجود خوشبختانه فضای باز سیاسی و انتخابات آزاد باعث شد که مردم ولایت‌مدار ما هم این مقدار تعهد را داشته باشند که اگر احیاناً در اطراف برخی از کاندیداها حرف‌هایی زده شد، آن را تحمل کنند، ولو این مطالب عواطف دینی آنها را جریحه‌دار کرده باشد.

وی گفت: این انتخابات فقط یک بازنده داشت و آن هم آمریکا، استکبار و برخی گروهک‌های داخلی غیرخودی بودند که دنباله افسانه شیطانی و تهدید و تحریم آمریکا را گرفته بودند. 

علم‌الهدی افزود: برنده این انتخابات در درجه اول خدا و امام زمان(عج) بودند به خاطر آنکه افراد دین‌مدار و متدین وارد عرصه تصمیم‌گیری درباره سرنوشت یک نظام وابسته به ائمه(ع) و وجود اقدس بقیه‌الله اعظم(عج) شدند.

وی افزود: شما مردم نیز در درجه دوم برنده انتخابات بودید، به خاطر آنکه اراده شما و تصمیم شما مردم، تثبیت شد و باید به خاطر این نعمت خدا را شکر کنیم.

وی با تاکید بر این که دین مردم، احساس مردم و خداپرستی مردم همه عناصر لائیک و غیر ارزشی و غیر دینی را کنار زده است، افزود: این افراد دیگر در جامعه مقامی ندارند که یک آقای کج سلیقه و کج‌فکر از میان مسوولان یا از میان بعضی از چهره‌ها، قیافه لاابالی‌گری به خود بگیرد تا بتواند چهار تا پاچه ورمالیده بی‌دین را پشت سرخود راه بیندازد. این افراد به خدا دیگر در جامعه ما نیستند.

وی گفت: این مسوولان مواظب حرف زدن و مصاحبه کردن خود در جامعه باشند و بفهمند که چه دارند می‌گویند؛ اینها با قشر عظیم جامعه دین‌مداری مواجهند که در عرصه حماسه انتخابات نشان دادند که به چه ارزش‌هایی پایبند هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین