کد خبر: ۷۴۶۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
تبلیغات

بهترین راه‌های درمان و تشخیص سرطان

با انجام آزمایشات گوناگون می توان به وجود سرطان و میزان پیشرفت آن در بدن پی برد. تشخیص سرطان با معاینه فیزیکی بدن، تصویر برداری، نمونه برداری و آزمایشات آزمایشگاهی در کوتاهترین زمان و قبل از شروع علائم شما را از وجود بیماری آگاه میکند.
بهترین راه‌های درمان و تشخیص سرطان
آفتاب‌‌نیوز :

تشخیص سرطان در مراحل اولیه آن باعث درمان زود هنگام بیماری با هزینه پایین و در تایم کمتر می شود. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که با انجام آزمایشات و تشخیص سرطان می توان جان بسیاری از انسان‌ها را نجات داد. در صورت عدم تشخیص زودهنگام سرطان می توانیم شاهد افزایش روزافزون میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری باشیم.

آیا تشخیص سرطان در انواع سرطان ممکن است؟

بله با انجام آزمایشات گوناگون می توان به وجود سرطان و میزان پیشرفت آن در بدن پی برد. تشخیص سرطان با معاینه فیزیکی بدن، تصویر برداری، نمونه برداری و آزمایشات آزمایشگاهی در کوتاهترین زمان و قبل از شروع علائم شما را از وجود بیماری آگاه میکند.

فواید تشخیص سرطان چیست؟

درمان زود هنگام
هزینه کمتر
جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی
مدت زمان کوتاه بین تشخیص تا درمان
پس از تشخیص سرطان چه اتفاقی میافتد؟

چنانچه پس از انجام تست‌ها جواب تشخیص سرطان در شما مثبت باشد پزشک شما، شما را جهت شروع درمان‌های اولیه به یک متخصص آنکولوژیست معرفی خواهد کرد پزشک متخصص پس از معاینه و بررسی جواب آزمایشات شما بهترین روش درمان را به شما معرفی خواهد کرد.

انواع راه‌های تشخیص سرطان

نمونه برداری (بیوپسی)
تصویر برداری سی تی اسکن، ام آر آی، سونوگرافی
آزمایش خون
آزمایش ادرار
آزمایش مدفوع
معاینه فیزیکی بدن

آیا آزمایشات بالا تنها برای تشخیص سرطان می‌باشد؟

خیر، ممکن است پزشک برای تشخیص بیماری دیگری بجز سرطان اینگونه آزمایشات را برای شما تجویز کند.

چه افرادی نیاز به انجام آزمایشات برای تشخیص سرطان دارند؟

تمامی افراد حتی اگر سابقه خانوادگی سرطان ندارند نیازمند انجام آزمایشات جهت تشخیص زودهنگام سرطان را دارا هستند، اما برخی افراد نیازمند آزنایشات دوره‌ای و طبق برنامه هستند افراد واجد شرایط به قرار زیر هستند:

افراد سیگاری

افرادی که در معرض دود تنباکو هیتند یا افرادی که قلیون و دیگر دخانیات را استعمال می کنند.
افراد با زمینه خانوادگی سرطان
افرادی که قبلا به سرطان مبتلا بوده اند و بهبود یافته اند
بیماران با سیستم ایمنی پایین
افراد چاق
افراد با سن بالا

بهترین سن تشخیص سرطان

بهترین سن برای انجام آزمایشات تشخیص سرطان از آغاز ۲۵ سالگی تا ۶۵ سالگی میباشد، اما اگر هرگونه سابقه بیماری سرطان در خانواده و اطرافیان خود دارید ممکن است این عدد شامل تغییراتی شود

تشخیص سرطان در شایعترین انواع سرطان‌ها

تشخیص سرطان در موارد زیر باعث بهبودی زود هنگام و جلوگیری از نقص عضو مانند برداشتن سینه میشود. انواع سرطان که نیاز به تشخیص زود هنگام دارند عبارتند از:

تشخیص سرطان سینه
تشخیص سرطان ریه
تشخیص سرطان پروستات
تشخیص سرطان روده و راست روده
تخیص سرطان تیروئید

شیمی درمانی

شیمی درمانی یکی از راه‌های درمان سرطان است که با استفاده از انواع دارو‌ها انجام می شود. این دارو‌ها ممکن است بصورت تزریقی، خوراکی و... باشد. شیمی درمانی معمولا در ترکیب با دیگر انواع درمان‌های سرطان انجام می شود، مانند شیمی درمانی و جراحی، رادیوتراپی و یا هورمون تراپی. استفاده از انواع درمان‌ها بستگی به موارد زیر دارد:

به مرحله و نوع سرطانی که دارید.
سلامت عمومی بدن
توجه به اینکه قبلا سرطان داشته اید یا خیر
به جایی که سلول‌های سرطانی در آن قرار دارند
حساسیت دارویی

بهترین راه‌های درمان و تشخیص سرطان

چرا از شیمی درمانی استفاده می شود؟

شیمی درمانی عمدتا برای موارد زیر استفاده می شود:

کاهش تعداد سلول‌های سرطانی در بدن
کاهش احتمال گسترش سرطان در بدن
کوچک کردن سایز تومور سرطانی
کاهش علائم سرطان

بارداری و شیمی درمانی

از هر ۱۰۰۰ بارداری، یک مورد با سرطان همراه است و شایع‌ترین تومور‌ها سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، تیروئید، لوسمی، لنفوم و سرطان تخمدان است. اغلب تصور می‌شود که سرطان در دوران بارداری مستلزم قربانی کردن سلامت جنین است، اما در بیشتر موارد می‌توان بدون اینکه جنین در معرض خطر جدی قرار گیرد، میتوان مادر را مورد درمان قرار داد.

تحت درمان دادن یک مادر مبتلا به سرطان نیازمند مراقبت‌های بیشتر و تشکیل تیم پزشکی متخصص در این زمینه است. اگرچه انجام شیمی درمانی در دوران بارداری نادر است، اما خطرات آن به دارو‌های مورد استفاده و سن حاملگی جنین بستگی دارد.

ممکن است با نظر پزشک انجام شیمی درمانی در دوماهه دوم یا سوم سن جنین یا حتی دس از تولد وی صورت گیرد بطور مداوم در طول درمان سلامت مادر و جنین تحت مراقبت یک ماما و تیم متخصص هسند و سلامت جنین تا تولد را تضمین میکند

شیمی درمانی چگونه انجام میشود؟

شما و پزشکتان با کمک و مشورت با یکدیگر میتوانید بهترین شیوه درمان را انجام دهید. انواع راه‌های درمان با شیمی درمانی شامل موارد زیر میشود:

شما میتوانید داروی شیمی درمانی را بصورت تزریقی از تریق سرم دریافت کنید و یا آنرا بصورت شربت میل کنید. این روش دارای درد نمیباشد و تنها ممکن است زمان استفاده از سرم مقداری سوزش داشته باشید.

روش دیگر شیمی درمانی استفاده از قرص بصورت خوراکی میباشد.

برای درمان برخی از سرطان‌های پوست میتوان از کرم استفاده کرد.

بسته به محلی که تومور سرطانی در آن قرار دارد. داروی شیمی درمانی میتواند مستقیما به تومور تزیق شود.
داروی شیمی درمانی را میتوان مستقیما به قسمتی که نیاز به درمان دارد مانند، شکم، قفسه سینه، سیستم عصبی مرکزی، یا مجرای ادرار تزریق کرد.

طول دوره شیمی درمانی

بسته به دارو مورد استفادهه در شیمی درمانی یا نوع سرطان مکن است این دوره از چند ساع تا چد روز یا در مراحل ییشرفته‌تر دوره درمان شما ممکن است ۲، ۳ و یا ۴ هفته طول بکشد. در این مورد پزشکتان بهترین مشاور برای شماست.

آیا شیمی درمانی دردناک است؟

یک فرد ممکن است شیمی درمانی را به روش‌های متفاوتی دریافت کند، این روش‌ها شامل:

دهانی: دارو‌های شیمی درمانی میتواد بصورت قرص یا مایع به فرد خورانده شود.
داخل وریدی
تزریقی
موضعی

روش‌های درمان شیمی درمانی که بصورت موضعی و دهانی انجام میشوند بدون درد هستند، اما وریدی یا تزریقی ممکن است دردناک باشد.

برخی افراد ممکن است درد عضلانی ناشی از تزریق را تجربه کنند و برخی از دارو‌های شیمی درمانی نیز ممکن است باعث گرفتگی عضلات پا، مچدست یا پا شوند.

به ندرت امکان دارد تا داروی شیمی درمانی از رگ خونی به بافت اطراف شت کند؛ که میتواند بدلیل اشتباه پزشک صورت بگیرد.

شیمی درمانی میتواند باعث درد حاد و سوزش تورم در محل تزریق شود.

برای تشخیص سرطان و یا انجام شیمی درمانی به کجا مراجعه کنم؟

بهترین راه‌های درمان و تشخیص سرطان

برای تشخیص سرطان نیازمند مراجعه به بیمارستان و یا کلینیک هستید و اگر به کلینیک تخصصی سرطان مراجعه کنید که هم در زمانتان صرفه جویی کرده‌اید و هم تمامی آزمایشاتتان بصورت کاملا تخصصی انجام میشود و در صورت نیاز به آزمایش خون، سونوگرافی و... دیگر نیاز به مراجعه به آزمایشگاه‌های خارج از کلینیک نخواهید داشت و تمامی کارهایتان بصورت تخصصی در کلینیک انجام میشود کلینیک آروین با وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص توانسته است محبوبیت بالایی را در بین مراجعه کنندگان خود کسب کند. ما از ابتدا تا انتهای بیماری سرطان با بیماران خود هستیم این کلینیک با داشتن دستگاه‌های بروز در زمینه درمان پیشرو می باشد.

شیمی درمانی این مرکز زیر نظر پزشکان و متخصصان مجرب صورت میگیرد که ابتدا درباره شیمی درمانی و روش درمان آن با شما مشورت کرده و سپس شروع به درمان میکنند. این روز‌ها و با توجه به بیماری کرونا در کلینیک آروین درمان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در محیطی ایمن برای بیماران اجرا می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
0
امیدوارم به خاطر کسب و کارشان الکی نگویند که ما سرطان داریم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین