کد خبر: ۷۴۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۳
فرمانده نیروی دریایی سپاه:

تهدید برای ما نعمت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینكه وجود تهدید برای ما یك نعمت است، گفت: «وقتی تهدید نظامی دشمن برای ما متصور است، ما فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی خودمان را زنده‌تر می‌كنیم و جوان‌های ما خودشان را آماده‌تر می‌كنند».

به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومی تبلیغات نیروی دریایی سپاه، مرتضی صفاری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌و‌گویی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، گفت: «عقیدتی سیاسی به این معناست كه سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست و اصل و محتوای انقلاب اسلامی است». 

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به تشریح ماهیت تهدیدات پرداخت و ضمن اشاره به انواع تهدیدات، نرم، نیمه سخت و سخت، گفت: «با توجه به ماهیت استكبارستیزی جریان انقلاب اسلامی، اصل تهدید بوده، هست و خواهد بود و تمام شدنی نیست. تا تاریخ هست این تهدیدات هم هست. منتها پیچیدگی‌های آن تغییر می‌كند. در زمان‌های مختلف، شدت و ضعفش تغییر می‌كند و به عوامل محیطی نیز بستگی دارد. البته اصلا وجود تهدید یك نعمت است». 

صفاری در تشریح این كه چرا تهدید یك نعمت و فرصت است، افزود:« وقتی تهدید نظامی دشمن برای ما متصور است، ما می‌آییم فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی خودمان را زنده‌تر می‌كنیم و روی آن كار می‌كنیم و جوان‌های ما خودشان را آماده‌تر می‌كنند». 

وی تاكیدكرد: «فرهنگ جهادی و شهادت طلبی یعنی چه؟ یعنی انسان‌سازی در عمل و فنا شدن برای خدا». 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره جنبش نرم افزاری و تولید علم، تصریح كرد: «ما اگر بخواهیم صدور انقلاب به معنای واقعی كلمه داشته باشیم و بستر ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم كنیم، مهمترین كار تولید علم است؛ علمی كه سازنده مفید، كار‌آمد و انسان‌ساز باشد».
 
صفاری در ادامه درباره رسالت بخش‌های فعال در امر عقیدتی و سیاسی گفت: «اساس كار مجموعه‌های عقیدتی سیاسی و سیار بخش‌های مرتبط با آن باید همان كاری باشد كه شهید مطهری انجام داد؛ مسیرهای انحرافی را شناسایی كنند، دشمنان را خوب بشناسند و این را با استفاده از شیوه‌های مختلف درست به مخاطبان منتقل كنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین