با راهاندازی سیستم باشگاه مشتریان راه چند ساله را یک ساله طی کنید. سیستم باشگاه مشتریان ایدهی نوین و مدرنی است که از آمریکا شروع شده و تقریباً امروزه در تمام کشورهای پیشرفتهی جهان مورد استفاده قرار میگیرد. این ایده یک نوآوری در زمینهی کسب و کار است که سرعت سودآوری شرکت شما را بیشتر میکند. اگر در مورد آن اطلاعی ندارید یا این که فقط اسم باشگاه مشتریان را شنیدهاید مطالعهی این مقاله به سود شما خواهد بود حتی اگر کسب و کاری نداشته باشید. چرا که همیشه پیشنهاد دادن روشهای عالی به دیگران حس و حال خوبی به آدم میدهد پس تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید.
تا به حال به این قضیه فکر کردیدهاید که اگر راهی باشد تا شما را از بابت فروش محصول یا خدمتتان در آینده مطمئن کند تا چه میزان به شما حس آرامش و تضمین در کسب و کار را خواهد داد. به این فکر کنید که مشتریان این ماه با احتمال ۹۰ درصد حالا کمی کمتر دوباره به سمت شما بر میگردند. آن هم نه به تنهایی گاهی با آوردن همراه. این وضعیت به این معنی است که شما بخشی از محصول خود را پیش از تولید فروختهاید. پس انرژی و هزینهی خود را صرف بهتر شدن کیفیت، ایدههای نوین و در نهایت کسب مشتریهای جدید خواهید کرد. زیرا مشتریان فعلی قانع شدهاند که گزینهای بهتر از شما و برند شما برای آنها وجود ندارد. این احتمالات همگی شدنی هستند زمانی که شما به فکر به روز کردن روشهای کسب و کار و تجارت خود باشید و برای کار خود نسبت به خرید و راه اندازی باشگاه مشتریان اقدام کنید. در این صورت با قابلیتهایی که این پدیده دارد در زمان کمی به سود بالایی دست خواهید یافت که مقدار زیادی از آن تضمین شده است.
با راه اندازی باشگاه مشتریان، مشتری را به خود وفادار خواهید کرد
یکبار مشتری را قانع کنید و فروش خود را تضمین کنید
سیستم باشگاه مشتریان یک هدف اساسی دارد و آن هم حفظ مشتری بالفعل و تبدیل آن به یک مشتری دائمی و وفادار است. به این فکر کنید که دیگر هزینهای بابت قانع کردن مشتری فعلی خود نپردازید و او هر بار برای خرید از شما باز گردد. این امر نیاز به صرف هزینه و سرمایهگذاری از طرف شما دارد. اما این هزینهها نسبت به هزینههایی که صرف تبلیغات برای یافتن مشتری جدید میکنید بسیار کمتر است.
شما باید برای قانع کردن مشتری چه اقداماتی انجام دهید و چگونه؟! این دقیقاً همان شرایطی است که با راه اندازی باشگاه مشتریان میتوانید برای خود مهیا کنید. باشگاه مشتریان یک بانک اطلاعاتی است که مشتریان فعلی شما را گرد هم میآورد و شما را با آنها صمیمی میکند. این باشگاه به شما این امکان را میدهد تا مشتریان هدف خود را بشناسید و آنها را آنالیز کنید. اطلاعات مربوط به آنها را دریافت کنید و از طریق اطلاعات ثبت شدهای که دارید مشتری و نیازهای او را مدیریت کنید. سپس در جهت وفادار کردن آنها اقداماتی انجام دهید. اما چه اقداماتی؟! این اقدامات متفاوت است و از گذاشتن تخفیف بر روی برخی محصولات تا ارائهی کارتهای هدیه و پلنهای دیگری که ممکن است ایدهی منحصر به فرد شما باشد متغیر خواهد بود.
باشگاه مشتریان، مشتریان هدف را برای شما مشخص میسازد
اقدامات باشگاه مشتریان
خرید باشگاه مشتریان اولین اقدامی است که باید انجام دهید که در قالب یک نرم افزار است و شما میتوانید تحقیق کنید کدام نرم افزار کار بَری آسانتری برای شما و مشتریان شما دارد. نوع نرم افزار و امکاناتی که دارد هم به سلیقهی شما بستگی دارد هم به نوع کسب و کارتان. بهتر است بدانید مشتری شما چه نیازهایی دارد و برای علاقهمند کردن وی کدام راهکار بهتر است. حتی اینکه از کجا نرم افزار را تهیه کنید نیز اهمیت دارد. زیرا ممکن است برای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان نیز به مشاوره نیاز داشته باشید. در ادامه راههای گرفتن مشاوره از لحظهی خرید نرم افزار باشگاه مشتریان تا مراحل عملی ساختن سناریوهایی که با سیستم باشگاه مشتریان میخواهید پیادهسازی کنید را خواهیم گفت.
با دادن حق انتخاب به مشتری او را به خرید دوباره ترغیب کنید
امکانات باشگاه مشتریان و راهکارهای آن جهت علاقهمند کردن مشتری، متنوع است. شما میتوانید هر کدام را که مناسبتر است انتخاب و اجرا کنید مهمترین آن ارائهی تخفیف به مشتری و ایجاد شرایط خرید آسانتر برای وی میباشد.
بن کارت یک کمک هزینهی نقدی در قالب کارت است و از اساسیترین اقداماتی است که میتواند به ترغیب مشتری و بازگرداندن وی جهت خرید دوباره از شما کمک فراوانی نماید. با ارائهی بن کارت میتوانید به مشتری حق انتخاب دهید محصولی را که بیشتر از همه نیاز دارد با هزینهی کمتر از شما خریداری کند. این یک راهکار بسیار کاربردی است که معمولا در تمامی سناریوهای سیستم باشگاه مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد.
ارائهی کارتهای تخفیف، مشتری را به سمت شما بر میگرداند.
پیشنیازهای به کارگیری سیستم باشگاه مشتریان
سیستم باشگاه مشتریان و راه اندازی آن دشواری چندانی ندارد به شرط اینکه با برنامهریزی درست و پیاده سازی سناریوهای جذاب و کاربردی این کار انجام شود؛ بنابراین مراحل را قدم به قدم انجام دهید و سپس خواهید دید که چگونه یک مجموعه از مشتریانی را در اختیار خواهید داشت که به شما و برند شما وفادار هستند. مراحل لازم و ضروری که میبایست انجام شود به صورت زیر است.
الماس کارت از درگیریهای ذهنی شما میکاهد
انجام تمامی مراحل از خرید نرم افزار باشگاه مشتریان گرفته تا راه اندازی آن و پیاده سازی و اعمال پلنهای مورد نظر، اقداماتی است که باید انجام دهید. این موارد اگر با گرفتن مشاوره از افراد متخصص انجام شود قطعا با کسب نتیجهی مطلوب همراه خواهد بود. دلیل این امر سردرگمیهایی است که ممکن است برای شما پیش بیاید. اینکه کدام نرم افزار بهتر است و کدام پلن را برای ایجاد وفاداری مشتریان باید اجرا کرد در کسب و کارهای مختلف متفاوت است؛ بنابراین بهتر است با مشاوره گرفتن از افراد با تجربه مناسبترین اقدامات سیستم باشگاه مشتریان را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
الماس کارت خدمات گستردهای دارد شما میتوانید از راه اندازی باشگاه مشتریان گرفته تا وفادار کردن مشتریان و ارائهی خدماتی مانند کارت تخفیف و صدور بن کارت و کارتهای عضویت هوشمند را به کمک الماس کارت برای کسب و کار خود اجرا کنید و خیلی زود به سود قابل ملاحظه و تضمین شده دست یابید.