کد خبر: ۷۴۷۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
تبلیغات

هر آنچه درباره تزریق ژل باید بدانیم

قبل از تزریق ژل، فیلر و بوتاکس حتما باید با پزشک مشورت کنید. در جلسه مشاوره، سوابق پزشکی و درمانی بررسی می‌شود تا از عدم حساسیت به مواد اطمینان حاصل شود.
هر آنچه درباره تزریق ژل باید بدانیم
آفتاب‌‌نیوز :

با افزایش سن بافت‌های پوستی نازک می‌شوند و خطوط چین و چروک در اطراف چشم، دهان، بینی و ... به وجود می‌آید، یکی از کاربرد‌های تزریق ژل این است که بافت‌های پوستی از بین رفته را جبران می‌کند و با از بین بردن چین و چروک موجب صافی پوست می‌شود و به این صورت باعث جوان‌تر شدن و نرمی صورت می‌گردد. اسید هیالورونیک و کلاژن ۲ ماده‌ای هستند که باعث نرمی و جوان ماندن پوست می‌شوند که با افزایش سن، میزان این دوماده در پوست کاهش می‌یابد و با تزریق ژل، این دو ماده در پوست صورت افزایش یافته و موجب زیبایی و جوان‌تر شدن پوست صورت می‌شود.

از کاربرد‌های دیگر تزریق ژل می‌توان به رفع گودی‌های صورت، افزایش حجم لب، لیفت ابرو، زاویه دار کردن فک و ... اشاره کرد. امروزه تزریق ژل و تزریق فیلر‌های پوستی بسیار رایج شده مخصوصا در بین خانم‌ها که از پیری فرار می‌کنند وبه دنبال راهی برای جوان‌تر شدن هستند. برای اشنایی با بهترین دکتر تزریق فیلر به این لینک مراجعه کنید. در ادامه مطلب با انواع ژل و فیلر‌های پوستی و کاربرد‌های آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

ژل‌ها نوعی فیلر هستند که برای حجیم کردن قسمت‌هایی از صورت مانند لب، گونه و... بکار می‌روند. ژل‌ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

ژل پاژ یا ژل‌هایی که جذب نمی‌شوند: ژل پاژ یا همان پلی آکرین آمیر نوعی ژل غیر قابل جذب است که ماندگاری آن ۳ الی ۱۰ سال است. در ابتدای ورود این ژل به بازار جهانی، با استقبال شدیدی همراه شد، اما به دلیل عوارضی که داشت روز به روز محبوبیت خود را از دست داد و به دلیل جابه جا شدن ژل در بدن، افرادی که از این ژل استفاده کرده بودند در صدد این برامدند که با عمل جراحی ژل را از بدن خود خارج کنند. از برخی عوارض ژل پاژ می‌توان به، جابه جایی ژل در بدن، عفونت، تورم و التهاب اشاره کرد.

هر آنچه درباره تزریق ژل باید بدانیم

هیالورونیک اسید یا ژل‌هایی که جذب می‌شوند: هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در همه موجوادت زنده وجود دارد، این ماده به تدریج با بالا رفتن سن کمتر می‌شود و باعث ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود، هیالورونیک اسید در پوست سه نقش اساسی دارد که عبارتند از:

  • آبرسانی به پوست
  • حمل مواد مغذی ضروری ازجریان خون به سلول‌های پوستی
  • محافظ در برابر آسیب‌های مکانیکی و شیمیایی

تقریبا ۳۰ سال است که ژل مصنوعی هیالورونیک اسید ساخته شده که در چشم پزشکی، ترمیم زخم و... بکار می‌رود و اخیرا از آن برای جوانسازی و برجسته کردن گونه و حجم دهی لب و... استفاده می‌شود. ماندگاری این ژل حدود ۶ ماه الی ۱ سال است و پس از ان جذب بدن می‌شود و سپس دفع می‌شود. بوتاکس یک سم به نام بوتولینوم است، که از مسمومیت غذایی به وجود امده است. این سم به عنوان یکی از خطرناکترین سموم دنیا شناخته شده است که از آن برای مصارف دارویی استفاده می‌شود و ...

قبل از تزریق ژل، فیلر و بوتاکس حتما باید با پزشک مشورت کنید. در جلسه مشاوره، سوابق پزشکی و درمانی بررسی می‌شود تا از عدم حساسیت به مواد اطمینان حاصل شود. در حال حاضر پزشک‌های حاضر و موفق زیادی در شیراز هستند که می‌توانید با آن‌ها در مورد میزان تزریق ژل و بوتاکس مشورت کنید، برای پیدا کردن بهترین دکتر بوتاکس در شیراز می‌توانید به سایت پزشکا مراجعه کنید. هنگام تزریق ژل ابتدا صورت به شکل موضعی بی حس می‌شود و قسمتی که ژل تزریق می‌شود کاملا استریل و ضد عفونی می‌شود، سپس به مقدار لازم در دو طرف صورت به اندازه یکسان ژل تزریق می‌شود تا تقارن در صورت رعایت شود. توجه داشته باشد که تزریق فیلر قبل از ۱۸ سالگی اصلا توصیه نمی‌شود، چون قبل از ۱۸ سالگی نوجوانان شرایط پایدار و با ثباتی برای تزریق ژل ندارند و معمولا بیشتر افرادی که از ژل استفاده می‌کنند بالای ۳۰ سال سن دارند، چون چین و چروک اغلب در سنین بالای ۳۰ سال به وجود می‌آید.

هر آنچه درباره تزریق ژل باید بدانیم

از مزایای تزریق ژل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به جراحی و بیهوشی.
  • فرم دهی صورت.
  • از بین بردن چین و چروک صورت.
  • نداشتن دوره نقاهت.
  • طبیعی بودن.
  • قابل اصلاح بودن.
  • از بین بردن گودی و سیاهی زیر چشم.

بهترین نوع و برند ژل که از محبوبیت زیادی برخوردار است، هیالورونیک اسید است که این ژل در امریکا و اروپا نیز محبوب است. این ژل تنها ماده مورد تایید وزارت بهداشت است از برند‌های معروف ژل هیالورونیک اسید می‌توان به ژل لب پرفکتا، ژل لب ژوویدرم، ژل لب تئوسیال و ... اشاره کرد.

بهتر است بعد از تزریق ژل مراقبت‌هایی صورت گیرد تا از عوارض احتمالی جلوگیری شود که این مراقبت‌ها عبارتند از:

  • نوشیدن اب زیاد.
  • قرار نگرفتن در معرض نور خورشید.
  • پرهیز از رفتن به استخر و انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین.
  • خودداری از استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی‌های الکلی.
  • انجام ماساز در نواحی تزریق، در صورت توصیه‌ی پزشک.
  • استفاده از کمپرس سرد برای رفع کبودی، در صورت توصیه‌ی پزشک.
  • از خوابیدن روی صورت خودداری شود.

تزریق ژل حتما باید توسط پزشک خوب و در کلینیک‌های معتبر انجام شود. توصیه می‌کنم برای پیدا کردن پزشک مناسب به سایت پزشکا مراجعه کنید.

سایت پزشکا یکی از برترین و پربازدید‌ترین وب سایت‌های تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی، سلامتی و زیبایی می‌باشد. علاوه بر این سایت پزشکا جدید‌ترین کالا‌های حوزه‌های آرایشی و بهداشتی، سلامتی و زیبایی رو نقد و بررسی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین