کد خبر: ۷۴۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۴۷
وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد:

بانک‌ها قوی‌ترین متحدان تحریم ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد كه قوی‌ترین متحد آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران، بانک‌ها و بطور کلی بخش خصوصی است.

به گزارش ایسنا، «استوارت لوی» که در کمیته یهودیان آمریکا سخن می‌گفت، اظهار داشت: «تحریم‌های مالی علیه بانک‌ها و برخی موسسات در ایران تاثیرگذار بوده و موجب بروز نارضایتی‌هایی در این کشور شده است».

آمریکا که از سال‌ها پیش با اعمال تحریم اقتصادی بر ایران، دادوستدهای جهانی این کشور را تحت تأثیر قرار داده بود در سال‌های اخیر بر شدت این تحریم‌ها افزوده و همزمان، کشورهای جهان را به قطع یا محدودیت دادوستد با ایران فرامی‌خواند.

استوارت لوی در ادامه اظهارات خود مدعی شد: «بانک‌های سراسر جهان ورای تعهدات قانونی خود رفته و از معامله با ایران خودداری می‌کنند».

دولت آمریکا ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی و حمایت از تروریسم کرده، این در حالی است كه ایران چنین ادعاهایی را بی پایه و اساس می‌داند.

وزارت خزانه‌داری آمریكا موسسات ایرانی از جمله چهار بانکی که متهم به ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند (ملت، صادرات، ملی و سپه) را تحت تحریم قرار داده است.

استوارت لوی، بانک مرکزی ایران را نیز متهم به دست داشتن در آنچه فعالیت‌های گمراه کننده خواند، کرد اما از پاسخ به این سوال که آیا وزارت خزانه‌داری آمریکا معامله با بانک مرکزی را هم غیرقانونی خواهد کرد یا نه خودداری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین