کد خبر: ۷۴۷۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸

ادعای اردوغان درباره قدرت پهپادی ترکیه در جهان

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که این کشور در تولید پهپاد جزو یکی از ۳ کشور برتر جهان است.
ادعای اردوغان درباره قدرت پهپادی ترکیه در جهان
آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که این کشور در تولید پهپاد جزو یکی از ۳ کشور برتر جهان است.

به گزارش آناتولی، اردوغان پنج‌شنبه شب (۶ ژانویه) در یک سخنرانی تأکید کرد که دولتش تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۳ از جنگنده بومی خود رونمایی کند و افزود که این جنگنده از سال ۲۰۲۵ به پرواز درخواهد آمد و در سال ۲۰۲۹ ابزار اصلی نیروی هوایی ترکیه خواهد بود.

او گفت که از زمان بر سر کار آمدن حزب عدالت و توسعه در سال ۲۰۰۲ بودجه دفاعی ترکیه از ۵.۵ میلیارد دلار به ۷۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است و افزود که فروش محصولات صنایع دفاعی ترکیه نیز در این مدت از یک میلیارد دلار به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

اردوغان تأکید کرد که دولتش همه امکانات لازم برای برقراری صنایع دفاعی کاملا مستقل و بومی و خودکفا را فراهم کرده و می‌کوشد که ترکیه در این عرصه نیازمند هیچ کشور دیگری نباشد.

وی گفت که شمار پروژه‌های صنایع دفاعی در دو دهه گذشته از ۶۲ پروژه به ۷۵۰ پروژه افزایش یافته و صادرات ترکیه در این عرصه از ۲۴۸ میلیون دلار به ۳.۲ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش میدل ایست نیوز، رئیس جمهوری ترکیه گفت که این کشور هم‌اکنون علاوه بر تأمین نیاز داخلی نیازهای دفاعی دوستان و متحدان خود را هم تأمین می‌کند.

او گفت که ترکیه هم‌اکنون یکی از ۳ کشور اول جهان در تولید پهپادهای معمولی و مسلح و هجومی و یکی از ۱۰ کشور اول جهان در طراحی و ساخت و تعمیر کشتی‌های نظامی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین