کد خبر: ۷۴۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۴

مامور سابقCIA: بوش قصد حمله دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو برجسته سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) که تجربه همکاری با هفت رئیس جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات را داشته معتقد است که دولت بوش علیرغم موقعیت شکننده نیروهای آمریکایی در عراق مترصد زمینه چینی برای حمله نظامی به ایران تا پیش از پایان سالجاری میلادی است.

به گزارش پایگاه خبری RTTNews ، ری مک گاورن در گفتگویی با روزنامه آمریکایی چارلستون تاکید کرد: «پرزیدنت بوش و اعضای دولتش هیچ برنامه ای برای خروج از عراق ندارند و در کنار آن می خواهند ظرف چندماه آینده ایران را نیز مورد حمله قرار دهند».

مک گاورن در این مصاحبه گفت: «من معتقدم بوش و چنی می خواهند که پیش از ترک کاخ سفید به ایران ضربه بزنند. این اقدام می تواند عواقب وحشناکی داشته باشد. ایران می تواند خطوط تدارکات نیروهای ما از کویت را مورد حمله قرار دهد، کاری که موقعیت دهها هزار سرباز آمریکایی در مرکز عراق را به شدت به خطر می اندازد».

این مقام سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با تحسین دریاسالار ویلیام فالون فرمانده سابق نیروهای ارتش امریکا در منطقه خاورمیانه که به دلیل مخالفت با مواجهه نظامی با ایران ناچار به کناره گیری از سمت خود شد گفت:«فالون آخرین امید ما بود».
فالون بهمن ماه گذشته در مصاحبه با یک مجله آمریکایی صراحتا از مخالفت شدید خود با حمله به ایران سخن گفته و نسبت به کاهش تعداد نیروهای ارتش آمریکا در عراق ابراز تمایل کرده بود.

مک گاورن درخصوص دلایل آغاز جنگ تحت رهبری آمریکا علیه عراق در سال 2003 گفت: «جنگ چند هدف مختلف داشت: گوشمالی دادن صدام، حمایت از اسرائیل،کنترل ذخایر نفتی و افزایش تعداد پایگاه های نظامی آمریکا در خاورمیانه».

جاسوس سابق CIA با اشاره به با اشاره به نقش کالین پاول وزیر امور خارجه سابق و جورج تنت رئیس وقت سازمان اطلاعات مرکزی امریکا در آغاز جنگ گفت:«آنها در متوقف کردن برنامه اطرافیان بوش شکست خوردند ... سند سازی شد و نیمی از حقیقت گفته شد تا اطلاعات غیرواقعی برای توجیه آغاز جنگ تولید شود».

اظهارات این جاسوس سابق CIA در حالی مطرح می شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به عواقب هرگونه تعرض نظامی آمریکا به کشورمان شدیدا هشدار داده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۵
0
0
چيه اينقدرتحت تاثيرجنگ رواني دشمن قرارگرفتين شما هم به اونا كمك ميكنين؟
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۲/۱۸
0
0
تا پايان سال ميلادي 2008
ديگر دولت آمريكا وجو د نخواهد داشت
آمريكا دچار چنان ورشكستگي اقتصادي خواهد شد كه نتيجه ي آن جنگ داخلي وبازگشت تمام نيروهاي آمريكايي به كشورشان هست
شمارش معكوس شروع شده هيچ كس هم نمي تواند جلويش را بگيرد
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۴
0
0
ديگه ترس ناك نيست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین